نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تاریخچه موتورسیکلت‌های تویوتا؛ محصولات جالب و کمتر شناخته شده!

منبع
پدال
بروزرسانی
تاریخچه موتورسیکلت‌های تویوتا؛ محصولات جالب و کمتر شناخته شده!

پدال/ موتورسیکلت‌های تویوتا جزو محصولات کمتر شناخته شده این برند ژاپنی هستند و می‌خواهیم تاریخچه مختصری از آن‌ها را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم.
 
زمانی که برندهای مطرح تولید کننده موتورسیکلت در ژاپن فکر کنید نام‌هایی همچون یاماها، کاوازاکی و سوزوکی به ذهن خطور خواهند کرد؛ اما شاید ندانید که تویوتا نیز یک زمانی به تولید موتورسیکلت مشغول بود و حتی کانسپت های برجسته‌ای را نیز در برهه‌ای از زمان معرفی کرد. با اینکه ایده خرید هر چیزی به غیر از خودرو از شرکت تویوتا کمی عجیب به نظر می‌رسد اما شرکت‌هایی همچون هوندا و بی ام و محصولات چهار و دو چرخ را تولید می‌کنند. بیش از ۷۰ سال پیش بود که تویوتا عرضه موتورسیکلت‌ها را همگام با دیگر تولیدکنندگان بزرگ موتورسیکلت در ژاپن آغاز کرد.

پس از جنگ جهانی دوم ژاپن رشد قابل‌توجهی را در صنعت موتورسیکلت‌سازی تجربه کرد و به ویژه در دهه ۵۰ میلادی تقاضا برای این محصولات دو چرخ بسیار بالا رفت. در سال ۱۹۴۵ تعداد ۱۲۷ دستگاه موتورسیکلت در این کشور تولید شده بود اما تا سال ۱۹۶۰ این رقم به حدود ۱.۳ میلیون دستگاه رسید. در همان زمان بود که کازو کاواماتا، مؤسس تویو موتورز کار برای تویوتا در دهه ۴۰ میلادی را شروع کرد. او چندین تکنولوژی جدید برای پیشرانه دوچرخه‌های موتوردار را معرفی کرد. تویو موتورز نیز بخشی از تویوتا محسوب می‌شد و در واقع این برند مشهور جهانی موتورسیکلت‌های خود را در نمایندگی‌های تویو موتورز عرضه می‌کرد. البته این همکاری که در سال ۱۹۴۹ شروع شده بود در سال ۱۹۶۰ به پایان رسید. موتورسیکلت‌های تویو شامل چندین مدل با حجم ۵۰ تا ۲۵۶ سی‌سی بود.

تویوتا در چند دهه قبل نیم‌نگاهی به دنیای موتورسیکلت داشته است. همان‌طور که می‌دانید خودروسازان هر از گاهی از کانسپت های خود برای بررسی بازخورد بازار و استفاده از تکنولوژی آن‌ها در محصولات آتی پرده‌برداری می‌کنند. تویوتا در زمینه موتورسیکلت هم فعال بوده و در سال ۲۰۰۹ موتورسیکلت مفهومی ۰۰۱ را رونمایی کرده است. البته این موتورسیکلت با همکاری یک شرکت دیگر تولید شد. ژاپنی‌ها برای تولید این کانسپت از چندین قطعه افترمارکت شرکت‌هایی همچون JGRMX، N استایل و سایکرا استفاده کردند.

تویوتا در پروژه‌ای دیگر با پوکمون برای تولید کانسپتی که ما را به یاد این کاراکتر مشهور می‌اندازد همکاری کرد. با رنگ بنفش، نقره‌ای، مشکی و زرد بدنه، پروژه میرایدون تویوتا شبیه اژدهایی بود که به یک موتورسیکلت تبدیل شد. این کانسپت تک ساخت برای نمایش توانایی‌های مهندسی و همچنین سرگرم کردن کودکان تولید شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir