نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

حراج آخرین پورشه 911 هوا خنک با قیمت یک میلیون دلار

منبع
پدال
بروزرسانی
حراج آخرین پورشه 911 هوا خنک با قیمت یک میلیون دلار

پدال/ این خودرو که توسط یک نویسندهٔ آلمانی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی سفارش داده شده، آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که از کارخانهٔ پورشه خارج شد.

یک پورشه ۹۱۱ توربو از نسل ۹۹۳ در روزی که فری پورشه درگذشت، در حراجی گودوود در بریتانیا به حراج گذاشته شد. این خودرو، واقعاً آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که در کارخانهٔ پورشه ساخته شده است. البته علاقه‌مندان پورشه ممکن است بدانند که آخرین نمونه از نسل ۹۹۳ به‌طور رسمی یک کاررا ۴S بود که پس از تکمیل ساخت در ۳۱ مارس ۱۹۹۸، به خریدار تحویل داده شد ولی بااین‌حال، این توربو S سرمه‌ای‌رنگ، یک نمونهٔ بسیار ویژه بود که شش ماه دیگر در زوفنهاوزن باقی ماند.

این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک توئین توربو مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نمونهٔ خاص همچنین از سر اگزوزهای دوتایی، یک خنک‌کنندهٔ روغن اضافی و باک بزرگ‌تر ۹۲ لیتری هم بهره می‌برد. بدنهٔ خودرو با رنگ آبی اقیانوسی رنگ‌آمیزی شده که با کالیپرهای ترمز برمبو به همین رنگ همراه است درحالی‌که داخل خودرو با چرم آبی نیمه‌شب پوشیده شده است. این ۹۱۱ منحصربه‌فرد توسط یک نویسندهٔ آلمانی بنام «کلاوس واندربورگ» سفارش داده شد و دو پلاک ویژه روی درهای آن نصب شد.

روی یکی از این پلاک‌ها، به درگذشت فری پورشه اشاره شده و نقل‌قولی از فیلم Die Feuerzangenbowle ساخت ۱۹۴۴ به زبان به آلمانی روی آن نقش بسته است. روی پلاک دوم هم نوشته شده است «کلاوس واندربورگ امروز آخرین پورشه ۹۱۱ کلاسیک (۹۹۳ توربو) را با پیشرانهٔ تخت هوا خنک دریافت کرد». واندربورگ اما هرچند مدت‌ها منتظر ماند تا ساخت ۹۱۱ ویژهٔ او تکمیل شود، پس از یک سال خودرو را به یک کلکسیونر ژاپنی فروخت. سپس در سال ۲۰۱۵، این خودرو توسط یک دلال بلژیکی خریداری شد که دو سال آن را نگه داشت. سپس آخرین ۹۱۱ هوا خنک مدتی را در بریتانیا گذارند و بعداً یک بار دیگر به بلژیک بازگشت.

حال این پورشه ۹۱۱ منحصربه‌فرد با کارکرد کمی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر، برای فروش گذاشته شده و تخمین زده می‌شود که با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند معادل حدود یک میلیون دلار به فروش برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره