نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

با پروژه جدید منصوری آشنا شوید؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
با پروژه جدید منصوری آشنا شوید؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن

آخرین خودرو/ منصوری از محصول جدید خود رونمایی کرد. برخلاف پروژه‌های قبلی که عمدتاً بر مبنای خودروهای اسپرت و لوکس چند صد هزار دلاری ساخته شده‌اند، این پروژه بر مبنای اسکوتر وسپا شکل گرفته و «موناکو ادیشن» نام دارد. در ظاهر شاید این پروژه جدید ساده به نظر برسد، اما زیر پوسته آن کارهای زیادی انجام شده تا کاملاً متمایز از بقیه باشد.

به گزارش آخرین خودرو، تیونر معروف جهان خودرو که مقر آن در آلمان واقع شده، وسپا الکتریکا را به عنوان پایه و اساس پروژه جدید خود انتخاب کرده است. شاید بدانید این اسکوتر تنها محصول تمام الکتریکی برند ایتالیایی وسپا به حساب می‌آید. همانطور که از نام این پروژه پیداست، در آن منصوری به موناکو، کشوری با میراثی عمیق در مسابقات موتور اسپرت، ادای احترام کرده؛ این نخستین بار از سال ۲۰۱۲ به این طرف است که منصوری از نام موناکو ادیشن استفاده می‌کند. آخرین بار، این نام برای نسخه سفارشی فراری ۴۵۸ اسپایدر به کار رفته بود که تنها سه دستگاه از آن تولید شد.

منصوری و تولید فقط ۹۹ دستگاه از وسپا الکتریکا موناکو ادیشن
در حالی که وسپا الکتریکا موناکو ادیشن به اندازه فراری ۴۵۸ خاص نیست، اما با تیراژ تولید تنها ۹۹ دستگاه، همچنان یک گزینه جذاب برای مجموعه داران خواهد بود. منصوری در بیانیه خود هدف از ساخت این پروژه را ایجاد یک وسیله نقلیه شهری دوستدار محیط زیست و ارائه تجربه‌ای از حمل و نقل لوکس و متمایز به کاربران اعلام کرده است.

برای آنکه این اسکوتر بیش از پیش متمایز باشد، منصوری بدنه آن را با رنگ‌های ملی موناکو، یعنی قرمز و سفید طراحی کرده؛ همچنین، به رسم دیرینه این شرکت از فیبر کربن در جاهایی مثل گلگیر و پنل‌ های کناری استفاده کرده است. یک زین چرمی با دوخت متقاطع، به همراه مجموعه‌ای از لوازم جانبی با لوگوی منصوری، این اسکوتر را کامل می‌کند.

از نظر فنی، وسپا الکتریکا موناگو ادیشن تغییرات زیادی نداشته و تقریباً به شکل استاندارد باقی مانده است. این اسکوتر برقی دارای حالت‌های Eco و Power بوده و از سیستم بازیابی انرژی بهره می‌برد. با توجه به لوکس بودن این مدل، انتظار می‌رود که بیشتر برای سواری‌های کوتاه و نمایشی مورد استفاده قرار گیرد تا رفت‌وآمدهای طولانی.

از آنجایی که منصوری قیمت محصولات خود را به‌ صورت عمومی فاش نمی‌کند، در رابطه با قیمت پروژه جدید آن نیز اطلاعاتی در دست نیست. اما نسخه استاندارد وسپا الکتریکا با برچسبی در حدود ۸,۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. بنابراین قابل حدس است که نسخه موناکو ادیشن چندین برابر این رقم قیمت داشته باشد. با توجه به تقاضای زیاد برای محصولات منصوری، بعید نیست که همه ۹۹ دستگاه این اسکوتر از قبل به فروش رسیده باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir