نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی دانگ فنگ فورتینگ شینگهای S7، برادر پیشرفته لاماری ایما

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی دانگ فنگ فورتینگ شینگهای S7، برادر پیشرفته لاماری ایما

آخرین خودرو/ دانگ فنگ عرضه یک مدل جدید تحت برند فورتینگ را آغاز کرد. این خودرو شینگهای S7 نام دارد و در دسته مدل‌های لیفتبک قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه اینکه خودروساز بزرگ چینی این خودرو را آیرودینامیک‌ترین اتومبیل جهان توصیف می‌کند. قیمت این خودرو در مدل پایه Light از ۱۲۰ هزار یوان (حدود ۱.۰۵ میلیارد تومان) آغاز شده و تا ۱۴۰ هزار یوان (۱.۲۵ میلیارد تومان) برای مدل پرچمدار Luxury بالا می‌رود؛ مدل میان‌رده Pleasure هم ۱۳۰ هزار یوان (۱.۱۲ میلیارد تومان) قیمت دارد.

آیرودینامیک بسیار پیشرفته
پیش از دانگ فنگ، شرکت اکسپنگ (شیائوپنگ) با مدل مونا M03 مدعی ساخت آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان شده است. به گفته این شرکت نوپا، M03 ضریب درگی برابر با ۰.۱۹۴ دارد. اما دانگ فنگ ضریب درگ شینگهای S7 را ۰.۱۹۱ Cd اعلام کرده؛ با این حساب و البته در صورت صحت این رکورد، باید S7 را اکنون آیرودینامیک‌ ترین خودروی تولید انبوه دنیا دانست.

ابعاد و طراحی بیرونی
محصول جدید گروه دانگ فنگ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۳۵، ۱۹۱۵ و ۱۴۹۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۹۱۵ میلیمتر است. با چنین ابعادی باید گفت که شینگهای S7 در مقایسه با مونا M03 جثه خیلی بزرگ‌تری دارد. اما علی‌رغم این موضوع، صندوق عقب S7 کوچک‌تر بوده و ۵۴۱ لیتر حجم را در اختیار راننده می‌گذارد. این رقم برای مونا M03 برابر با ۶۲۱ لیتر است. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، فضای در دسترس S7 به ۱۳۰۳ لیتر افزایش می‌یابد.

در نمای روبرو این خودرو جلو پنجره بسته‌ای دارد و چراغ‌های آن همانند دیگر تولیدات برند فورتینگ درون مجموعه‌ای مشابه با عدد ۷ انگلیسی قرار گرفته‌اند. برای کاهش مقاومت در برابر جریان هوا و دستیابی به بهترین آیرودینامیک ممکن دستگیره‌های در این خودرو از نوع مخفی‌ شونده یا کشویی هستند و هنگام حرکت با بدنه هم‌سطح می‌شوند. رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی هم قالپاق‌ های مخصوصی دارند که آیرودینامیک را بهبود می‌دهند. این خودرو با پنج رنگ متنوع تولید می‌شود.

طراحی داخلی و امکانات
در داخل کابین نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی مربوط به سیستم سرگرمی را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شینگهای S7 تلقی کرد. این نمایشگر به سیستم عامل اختصاصی شینگهای مجهز بوده و از ژست‌های حرکتی و فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. در پشت فرمان زیبا هم یک پنل ۸.۸ اینچی دیجیتال اطلاعات ضروری را به راننده نمایش می‌دهد. این خودروی پیشرفته به اتصال ۴G و نقطه اتصال وای فای مجهز است.

در حالت استاندارد، دانگ فنگ فورتینگ شینگهای S7 با پوشش چرم مصنوعی برای صندلی‌ها و برخی سطوح به دست مشتریان می‌رسد. در مدل پرچمدار، این خودرو از سیستم صوتی با کیفیت با ۱۲ بلندگو سود می‌برد. نکته منفی اینکه صندلی‌های عقب این خودرو قابل تنظیم نیستند.

 از لحاظ سیستم‌های کمک رانندگی شینگهای S7 دست پر وارد میدان شده و از چند دوربین، سنسور اولتراسونیک و رادارهای موج میلیمتری بهره‌مند است. به لطف این سخت افزار قدرتمند، S7 قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر و حفظ خودرو در بین خطوط را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی دانگ فنگ فورتینگ شینگهای S7
نیروبخش شینگهای S7 یک موتور برقی است که روی محور عقب قرار دارد. این موتور ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با اتکا به این موتور، S7 صفر تا صدی برابر با ۶.۶۷ ثانیه دارد. انرژی لازم برای این خودرو توسط باتری ۵۶.۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و طبق استاندارد چینی CLTC برای پیمایش ۵۵۵ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند که البته خیلی خوشبینانه به نظر می‌رسد. در کنار نسخه برقی، دانگ فنگ نسخه مجهز به ژنراتور (EREV) را نیز در آینده نزدیک روانه بازار خواهد کرد. درباره مشخصات این نسخه فعلاً اطلاعاتی در دست نیست.

ناگفته نماند شینگهای S7 به نوعی برادر لاماری ایما محسوب می‎‌شود، چرا که هر دو محصولی از دانگ فنگ و برند فورتینگ هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره