نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی «IM LS6» جدید؛ کراس اووری جذاب و قدرتمند با شتاب 3 ثانیه

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی «IM LS6» جدید؛ کراس اووری جذاب و قدرتمند با شتاب 3 ثانیه

آخرین خودرو/ شرکت IM Motors از نسخه جدید شاسی‌بلند تمام‌ الکتریکی IM LS6 رونمایی کرد. این خودرو با حفظ طراحی خارجی و داخلی مدل قبلی، با بروز آوری‌ هایی در پیکربندی و امکانات به بازار عرضه شده است.

ابعاد IM LS6
در بخش ابعاد مدل جدید IM LS6 طولی برابر با ۴۹۱۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۸۸ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۶۶۹ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن نیز ۲۹۶۰ میلیمتر است. با این ابعاد نسخه جدید در مقایسه با مدل قبلی ۶ میلیمتر طویل‌تر شده و ۱۰ میلیمتر فاصله محوری بیشتری دارد.

عرضه در پنج تیپ مختلف
مدل جدید از IM LS6 در پنج تیپ متنوع راهی بازار می‌شود. این تیپ‌ها از لحاظ مشخصات، قیمت و امکانات تفاوت‌هایی با هم دارند. در جدول زیر می‌توانید نام تیپ‌ها و مشخصات اصلی آنها را به تفکیک مشاهده نمایید.

نسخهقیمت (یوان)قیمت (دلار)بُرد (کیلومتر)پلتفرمسیستم انتقال نیرو
Lizard Smart Driving Edition۲۱۶,۹۰۰۳۱,۰۰۰۶۲۵۴۰۰ ولتدیفرانسیل عقب
Long-range Lizard Smart Driving Edition۲۳۹,۹۰۰۳۴,۰۰۰۷۰۱۸۰۰ ولتدیفرانسیل عقب
Super-long-range Lizard Smart Driving Edition۲۵۴,۹۰۰۳۶,۴۰۰۸۰۲۹۰۰ ولتدیفرانسیل عقب
Long-range Lizard Smart Enjoy Edition۲۵۴,۹۰۰۳۶,۴۰۰۷۰۱۸۰۰ ولتدیفرانسیل عقب
Super-performance Lizard Smart Enjoy Edition۲۷۹,۹۰۰۴۰,۰۰۰۷۵۰۹۰۰ ولتتمام چرخ محرک

ویژگی‌های برجسته
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این خودرو شاسی اصطلاحاً مارمولک دیجیتال و فرمان‌پذیری هر چهار چرخ آن است. علاوه بر این، سیستم رانندگی هوشمند موسوم به IM AD 3.0 در این خودرو قابلیت حرکت خودکار در شهر بدون نیاز به نقشه را فراهم می‌کند. همچنین، با اضافه شدن چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر، امکان پارک خودکار نیز فراهم شده است.

مشخصات فنی IM LS6
در بخش فنی باید گفت نسخه‌های دیفرانسیل عقب IM LS6 در سه نوع مختلف از لحاظ قدرت و گشتاور عرضه می‌شوند. میزان خروجی این نسخه‌ها بسته به تیپ عبارت است از:

۲۱۶ کیلووات (۲۹۰ اسب‌ بخار) / ۴۵۰ نیوتن‌ متر

۲۴۸ کیلووات (۳۳۳ اسب‌ بخار) / ۵۰۰ نیوتن‌ متر

۳۰۰ کیلووات (۴۰۲ اسب‌ بخار) / ۵۰۰ نیوتن‌ متر

نسخه چهار چرخ محرک قدرتی معادل ۵۷۹ کیلووات (۷۷۶ اسب‌ بخار) و ۸۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو در مدل‌های مختلف بین ۳.۴۸ تا ۶.۴ ثانیه متغیر بوده و حداکثر سرعت آن‌ها نیز بین ۲۱۰ تا ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت است.

از نظر باتری باید گفت که IM LS6 با سه پک ۷۵، ۸۳ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی راهی بازار می‌شود. با اتکا به این باتری‌ها به ترتیب امکان پیمایش ۶۲۵، ۷۰۱ و ۸۰۲ کیلومتر مسافت وجود دارد، البته با استاندارد چینی CLTC. همچنین، مدل پرچمدار به لطف معماری ۹۰۰ ولتی می‌تواند با ۱۵ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، انرژی لازم برای پیمایش ۵۷۰ کیلومتر مسافت را در خود ذخیره کند. 

طراحی داخلی و امکانات کابین
داخل کابین IM LS6 تغییری نسبت به مدل قبلی ندارد و مثل سابق از آن با نام IMOS Future Smart Cabin یاد می‌شود. این خودرو از یک صفحه نمایش بزرگ ۲۶.۳ اینچی، پنل پشت فرمان ۱۰.۵ اینچی و صفحه نمایش ۱۵.۵ اینچی اختصاصی برای سرنشین جلو سود می‌برد. همه این نمایشگرها توسط سیستم هوش مصنوعی IM OS کنترل شده و پردازش‌های مربوطه توسط تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ انجام می‌شوند؛ قابلیت‌های CarLink و HiCar نیز به این مدل اضافه شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره