نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

همکاری بی وای دی و هواوی برای ساخت خودروهای آفرود هوشمند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
همکاری بی وای دی و هواوی برای ساخت خودروهای آفرود هوشمند

آخرین خودرو/ شرکت خودروسازی بی وای دی طی رویدادی اعلام کرد برند جدید فانگ چنگ بائو توافق‌ نامه‌ای را با شرکت هواوی برای توسعه فناوری رانندگی هوشمند امضا کرده است. این همکاری با تمرکز بر پژوهش‌های مشترک و توسعه عمیق در زمینه رانندگی هوشمند برای برند فانگ چنگ بائو صورت می‌گیرد. خودروی فانگ چنگ بائو بائو ۸ که به‌ زودی عرضه می‌شود، نخستین خودروی بی وای دی خواهد بود که از سامانه رانندگی هوشمند هواوی بهره می‌برد. این خودرو با سیستم Qiankun ADS 3.0 هواوی عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های سیستم Qiankun ADS 3.0 هواوی
در این همکاری، دو شرکت در تلاشند تا نخستین سامانه رانندگی هوشمند اختصاصی برای خودروهای آفرود را در سطح جهانی توسعه دهند. نسخه ADS 3.0 از سامانه Qiankun یک ارتقاء جامع از نسخه قبلی ADS 2.0 بوده و در زمینه رانندگی هوشمند بدون نیاز به نقشه، عبور از موانع و پارک هوشمند در تمامی شرایط بهبود چشمگیری یافته است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، پارک خودکار است که به راننده اجازه می‌دهد پس از خروج از خودرو، آن را به صورت اتوماتیک پارک کند. این فناوری قبلاً در برخی از مدل‌های همکاری‌ شده با هواوی نظیر لوکسید S7 به نمایش گذاشته شده است. در کنار این‌ها باید گفت شناخت جاده‌ها و تحلیل تصاویر در این نسخه به لطف داده‌های بیشتر و انجام آزمایش‌های جامع در شرایط واقعی به‌ طور قابل‌ توجهی بهبود پیدا کرده است.

مشخصات Fang Cheng Bao Bao 8
فانگ چنگ بائو به‌ عنوان برند لوکس آفرود و مسابقه‌ای بی وای دی شناخته می‌شود. دومین مدل این برند یعنی بائو ۸ قرار است در اواخر امسال به خیابان‌ها راه پیدا کند. قیمت این شاسی‌بلند سایز بزرگ ۵۰۰,۰۰۰ یوان (تقریباً ۷۱,۰۰۰ دلار یا ۴.۳ میلیارد تومان) تعیین شده است. این خودرو از پیشرانه پلاگین هیبریدی DMO بهره می‌برد و ابعاد آن عبارت است از ۵۱۹۵/۱۹۹۴/۱۸۷۵ میلیمتر؛ فاصله محوری نیز به ۲۹۲۰ میلیمتر می‌رسد.

نیروی لازم برای جابجایی بائو ۸ توسط دو موتور برقی تولید می شود. موتور نصب شده روی محور جلو ۲۶۸ اسب بخار و موتور موجود روی محور عقب ۴۰۲ اسب بخار قدرت دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، بائو ۸ قادر است در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این شاسی بلند چینی در مسیر مستقیم می تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

علاوه بر سیستم Qiankun ADS 3.0، بائو ۸ به سیستم HiCar هواوی نیز مجهز است که امکان اتصال گوشی‌های هوشمند به سیستم سرگرمی خودرو را فراهم می‌کند، یعنی چیزی مثل اپل کار پلی و اندروید اتو.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره