نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مدیرعامل AMG: خریداران مدل های V8 حتما به سراغ مدل های برقی خواهند رفت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مدیرعامل AMG: خریداران مدل های V8 حتما به سراغ مدل های برقی خواهند رفت

آخرین خودرو/ میشائیل اسکیبه مدیر مرسدس-AMG، اخیراً در گفت‌وگویی با مجله اتوکار انگلستان، اظهاراتی جنجالی مطرح کرده است. وی اعتقاد دارد مشتریان AMG بدون هیچ مشکلی موتورهای V8 قدرتمند را کنار گذاشته و به سمت پیشرانه‌ های الکتریکی‌ شده خواهند رفت.
 
موتورهای بزرگ نه، فناوری عامل اصلی جذب مشتریان است
آقای اسکیبه در مصاحبه خود گفته: «مشتریان ما فقط به خاطر داشتن یک موتور بزرگ به برند AMG نیامده‌اند؛ آنها عاشق فناوری‌هایی هستند که ما در خودروهای خود به کار می‌بریم. به همین دلیل، مطمئن هستم که آنها به راحتی وارد دنیای خودروهای الکتریکی می‌شوند، چرا که این خودروها نیز آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را خواهند داشت.»

خداحافظی تدریجی با موتورهای  V8
هرچند که موتورهای V8 همچنان برای چند مدل آینده AMG برنامه‌ریزی شده‌اند، اما به نظر می‌رسد این موتورها به زودی جای خود را به پیشرانه‌ های هیبریدی و الکتریکی خواهند داد. ویدیوهای جاسوسی شکار شده از CLE63 حکایت از آن دارند این کوپه قدرتمند به جای پیشرانه‌ های کوچک‌تر هیبریدی، به موتور V8 مجهز خواهد بود. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه در ابتدا AMG قصد داشت این نسخه از CLE را با موتور کم‌حجم هیبریدی راهی بازار کند، اما تقاضای کم برای C63 که به پیشرانه‌ هیبریدی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است، باعث شده کمپانی آلمانی از تصمیم خود صرف نظر کند.

چرا مرسدس C63 محبوبیت خود را از دست داده است؟
تخفیف‌های بزرگ در آلمان نشان‌دهنده این است که C63 محبوبیت قبلی خود را از دست داده و فروش قابل‌ توجهی ندارد. هر چند پیشرانه به کار رفته در این نسل از C63 از لحاظ اعداد و ارقام نسبت به پیشرانه نسل قبلی برتری دارد، اما احتمالاً  کارکرد آرام پیشرانه و نبود غرش‌های مهیب یکی از دلایلی اصلی در عدم استقبال مناسب مشتریان از آن است. علاوه بر این مدل، در GLC63 نیز خبری از موتور ۴ لیتری V8 نیست و به گفته مرسدس E63 نیز بدون موتور هشت سیلندر عرضه خواهد شد.

آینده الکتریکی برای AMG
مرسدس-AMG اکنون در حال توسعه یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی با نام AMG.EA  می‌باشد. انتظار می‌رود این پلتفرم برای ساخت یک ابرخودروی کاملاً الکتریکی که جانشین معنوی SLS AMG Electric Drive خواهد بود، مورد استفاده قرار بگیرد. شاید بدانید این نسخه الکتریکی از SLS در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. احتمال می‌رود جانشین این خودرو از لحاظ طراحی مشابه با کانسپت Vision One-Eleven که سال گذشته رونمایی شد، باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir