نماد آخرین خبر

لامبورگینی: اکنون زمان مناسبی برای خودروی سوپراسپرت برقی نیست

منبع
زوميت
بروزرسانی
لامبورگینی: اکنون زمان مناسبی برای خودروی سوپراسپرت برقی نیست

زومیت/ لامبورگینی همچنان به ساخت خودروهای هیبریدی ادامه می‌دهد و اولین خودرو تمام‌برقی خود را در سال ۲۰۲۸ روانه‌ی بازار خواهد کرد.
 
لامبورگینی حدود پنج سال قبل تصمیم گرفت به‌جای ورود به دنیای خودروهای کاملاً برقی، تمامی مدل‌های خود را هیبریدی کند. در آن زمان، باتوجه‌به فشارهای قانونی و عمومی به‌نظر می‌رسید خودروهای الکتریکی تنها راه آینده هستند، اما با کاهش فروش و عقب‌نشینی دولت‌ها از الزام تولید این نوع خودروها، شاهد تغییر در مسیر بودیم.

افزایش تقاضا برای خودروهای بنزینی پرقدرت و لوکس نشان می‌دهد لامبورگینی استراتژی موفقی را دنبال می‌کند. روون موهر، مدیر ارشد فنی لامبورگینی می‌گوید درحال‌حاضر تولید سوپراسپرت برقی این برند موفق عمل نخواهد کرد، زیرا بسیاری از خودروهای الکتریکی بازار نیز موفق نبوده‌اند.

به‌نوشته‌ی Motor1، لامبورگینی با مدل‌های هیبریدی خود ازجمله Revuelto ،Temerario و شاسی‌بلند Urus به موقعیتی مناسب دست یافت و نسبت‌ به رقبای خود جلوتر است. موهر باور دارد این مجموعه‌ی هیبریدی تا یک‌ دهه‌ی آینده پاسخگوی نیازها خواهد بود، اما لامبورگینی در نهایت باید به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کند.

لامبورگینی قصد دارد اولین خودروی تمام‌برقی خود را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند. پیش‌نمایش خودرو مذکور با مدل مفهومی لانزادور (Lanzador) معرفی شد. محصول مذکور درواقع سوپراسپرت نخواهد بود و به‌عنوان شاسی‌بلند عرضه خواهد شد. چالش اصلی این است که خودرو مورد اشاره بتواند خود را نسبت‌ به خودروهای الکتریکی موجود متمایز کند.
 
موهر تأکید دارد خودروی الکتریکی لامبورگینی باید همان هیجان و ویژگی‌های خاص خودروهای بنزینی را داشته باشد. به گفته‌ی او، لامبورگینی به دنبال تولید خودروی الکتریکی استاندارد نخواهد بود، بلکه به تمایزی نیاز دارد تا توجه مشتریان احساسی خود را جذب کند.

موهر نوآوری‌هایی مانند جعبه‌دنده‌ی شبیه‌ساز هیوندای Ioniq 5 N را تحسین می‌کند، اما باور دارد که این فناوری برای لامبورگینی مناسب نیست. او اشاره می‌کند که تجربه‌ی رانندگی الکتریکی باید فراتر از تقلید از موتورهای احتراقی باشد تا بتوان مشتریان را به خرید خودروهای الکتریکی ترغیب کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir