نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

کشنده های فردا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز معرفی شدند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کشنده های فردا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز معرفی شدند

آخرین خودرو/ شرکت فردا دیزل در نمایشگاه خودروی تبریز ۱۴۰۳ از دو کشنده جدید خود رونمایی کرده است که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شرکت فردا موتورز با دستی پر در نمایشگاه خودروی تبریز ۱۴۰۳ شرکت کرده و تمامی محصولات خود اعم از خودرو های وارداتی و مونتاژی خود را به نمایش گذاشته است. این شرکت برای کسانی که در حوزه خودرو های کار و تجاری فعالیت می کنند و یا علاقه مند به این حوزه هستند نیز محصولاتی را برای ارائه دارد. شرکت فردا دیزل که زیر شاخه شرکت فردا موتور است، در نمایشگاه خودروی تبریز از دو کشنده با نام های FD550 و FD560 رونمایی کرده است که در این مطلب به بیان ویژگی ها و مشخصات آنها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی کشنده های شرکت فردا دیزل
هر دو کشنده شرکت فردا دیزل مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۱۲.۸ لیتری با فناوری پاشش سوخت مستقیم با کد CM6D30.550 51 هستند که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۰۰ نیوتن متر را تولید کند. یکی از مهم ترین تفاوت های میان این دو کشنده در بخش جعبه دنده است. جعبه دنده کشنده FD560 از نوع AMT ساخت شرکت ZF بوده و شامل ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب است. اما جعبه دنده FD550 از نوع دنده دستی بوده که مجهز به سیستم کنترل لغزشی است و عملکرد آن نیز به صورت ۱۲ دنده جلو و دو دنده عقب است. البته ناگفته نماند که کشنده FD560 از نوع تک محور بوده و FD550 از نوع جفت محور است.

سیستم ترمز هر دو کشنده های جدید فردا دیزل از نوع کاسه ای از برند KNORR بوده و مجهز به ترمز های کمکی موتور ریتاردر WEB و WEVB می باشند.

تعلیق محور جلو کشنده FD560 از نوع پارابولیک ۴ لایه با کمک فنر تلسکوپی دو طرفه بوده و سیستم تعلیق محور عقب آن مجهز به ۴ عدد کیسه هوا است. اما سیستم تعلیق مورد استفاده در FD550 از نوع پارابولیک ۹ لایه با کمک فنر تلسکوپی دو طرفه و سیستم تعلیق بخش عقب آن از نوع فنر تخت ۱۲ لایه با فنر بوژی و استابلایزر است.

ابعاد و اندازه کشنده های FD560 و FD550
کشنده FD560 از نوع کشنده های تک محور است. این کشنده دارای ۶۱۵۰ میلی متر طول، ۲۵۵۰ میلی متر عرض و ۳۹۳۰ میلی متر ارتفاع بوده و فاصله محوری آن ۳۶۰۰ میلی متر است. وزن خالص این کشنده ۷۵۰۰ کیلوگرم بوده و مجموع وزن نا خالص آن به ۵۲,۶۵۰ کیلوگرم می رسد.

اما کشنده FD550 چون از نوع کشنده های جفت محور است، طول و فاصله محوری بیشتری نسبت به FD560 دارد. این کشنده دارای ۷۲۴۰میلی متر طول، ۲۵۵۰ میلی متر عرض و ۳۹۳۰ میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری آن ۱۵۰۰+۳۶۰۰ میلی متر گزارش شده است. با توجه به مشخصات گفته شده وزن خالص این کشنده ۱۰,۷۰۰ کیلوگرم بوده و مجموع وزن نا خالص آن به ۷۰,۷۰۰ کیلوگرم می رسد.

امکانات ایمنی و رفاهی کشنده های جدید فردا دیزل
این دو کشنده در بحث آپشن ها و امکانات ایمنی و رفاهی کاملا مشابه یکدیگر بوده و در این بخش برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

از جمله امکانات این دو کشنده شرکت فردا دیزل می توانیم به؛ سامانه کنترل پایداری، رادار خط خوان، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار، سنسور TPMS، سیستم گرمکن هوای موتور، چراغ روشنایی روز، کیت حمل کالای خطرناک، فلاپ بادگیر سقفی قابل تنظیم، سیستم اتاق برگردان الکتروهیدرولیکی، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک و… اشاره کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir