نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی آلپاین Alpenglow Hy6؛ سوپر اسپرت هیدروژنی با ۷۳۰ اسب بخار قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی آلپاین Alpenglow Hy6؛ سوپر اسپرت هیدروژنی با ۷۳۰ اسب بخار قدرت

آخرین خودرو/ شرکت آلپاین با الهام از خودروسازانی چون تویوتا و ب ام و، به دنبال نجات موتورهای درون‌سوز از طریق استفاده از سوخت هیدروژنی است. این شرکت که شاخه پرفورمنس گروه رنو به شمار می‌رود، با معرفی سوپر اسپرت Alpenglow Hy6 قصد دارد پتانسیل‌ بسیار بالای پیشرانه‌ هیدروژنی خود را به رخ بکشد.

مشخصات فنی آلپاین Alpenglow Hy6
سوپر اسپرت آلپاین Alpenglow Hy6 به یک موتور V6 توربو شارژ با حجم ۳.۵ لیتر مجهز است. این موتور ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن ‌متر گشتاور دارد و نیروی آن تنها به چرخ‌های محور عقب منتقل می‌شود. نکته جالب اینکه این موتور پیشرفته با سوخت هیدروژن کار کرده و می‌تواند تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه دور بگیرد. هیدروژن مورد نیاز این خودرو در سه مخزن ذخیره می‌شود؛ دو مخزن در کناره‌ها و یک مخزن در پشت کابین قرار گرفته‌اند. به منظور حفظ ایمنی، تمام این مخازن در محفظه‌های مخصوص دارای تهویه نصب شده‌اند.

توسعه موتور قدرتمند آلپاین Alpenglow Hy6 دو سال زمان برده؛ این موتور دارای بلوک آلومینیومی بوده و در قسمت میانی شاسی کربنی LMP3 نصب شده است. به لطف این موتور قدرتمند، سوپر اسپرت جذاب آلپاین می‌تواند بدون تولید هیچ گاز آلاینده‌ای، به سرعتی فراتر از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در این خودرو یک سیستم اگزوز از جنس اینکونل در چراغ‌های عقب تعبیه شده که تنها وظیفه آن انتشار بخار آب است.

طوفان آلپاین در نمایشگاه خودروی پاریس
آلپاین پیش‌ تر تأیید کرده که قصد دارد یک سوپر اسپرت قدرتمند را روانه بازار کند، اما هنوز مشخص نیست که این خودرو از موتور هیدروژنی استفاده خواهد کرد یا تماماً برقی خواهد بود. این شرکت فرانسوی با نمایش Alpenglow Hy6 و A290 برقی در نمایشگاه خودروی پاریس، حضور پررنگی دارد. شاید بدانیدA290  در حقیقت نسخه‌ اسپرت از رنو ۵ جدید به حساب می‌آید. علاوه‌ بر مدل‌های مذکور، کانسپت A390 نیز که سال آینده به عنوان اولین شاسی‌بلند آلپاین وارد فاز تولید انبوه خواهد شد، در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. این برند فرانسوی نسخه محدود A110 R Ultime را نیز معرفی کرده که با برچسب قیمت ۳۳۰ هزار یورویی، به عنوان گران‌ترین مدل کمپانی شناخته می‌شود. این مدل با طراحی خاص و شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره