نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی اولین خودروی برقی چانگان با قابلیت تعویض سریع باتری

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی اولین خودروی برقی چانگان با قابلیت تعویض سریع باتری

آخرین خودرو/ لیست جدید سایت وزارت صنعت و فناوری چین (MIIT) نشان می‌دهد که شرکت چانگان خود را برای عرضه نسخه‌ای متفاوت از اوشان S20 آماده می‌کند. این خودرو که در حقیقت نسخه تمام الکتریکی سدان هیبریدی شارژی Nevo A05 به شمار می‌رود، به قابلیت تعویض سریع باتری مجهز خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که نسخه جدید دقیقاً با چه نامی به فروش خواهد رسید. برخی نشریات پیش‌بینی می‌کنند این نسخه از چانگان اوشان S20 با نام ۵۲۰ راهی بازار خواهد شد. البته از آنجایی که برند اوشان تاکنون از ترکیب یک حرف و یک عدد در نامگذاری تمامی محصولات خود استفاده کرده، احتمال اینکه این پیش‌بینی درست از آب دربیاید، کم به نظر می‌رسد.

باتری نسخه جدید چانگان اوشان S20 از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) بوده و توسط شرکت United Auto Battery تأمین می‌شود. این شرکت در حقیقت با همکاری CATL و سایک (SAIC) پایه‌گذاری شده است.

ابعاد
از نظر ابعاد باید گفت چانگان اوشان S20 در دسته سدان‌ های سایز متوسط قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم دقیق‎‌تر باشیم، باید بگوییم این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۷۰، ۱۸۴۰ و ۱۴۷۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۷۶۵ میلیمتر است. این سدان الکتریکی وزن خالصی برابر با ۱۵۳۵ کیلوگرم دارد.

مشخصات فنی چانگان اوشان S20
نیروی مورد نیاز اوشان S20 توسط یک برقی با توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت تأمین می‌شود. با اتکا به این موتور سدان چینی قادر است به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در کارخانه چانگان واقع در چونگ چینگ مونتاژ خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم که چانگان اولین شریک تجاری نیو در زمینه استفاده از شبکه اختصاصی این شرکت برای تعویض باتری به شمار می‌رود. این همکاری از نوامبر سال گذشته آغاز شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا اوشان S20 مجوز استفاده از شبکه نیو را خواهد داشت یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره