نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

اطلاعات و تصاویر بیشتر از دنزا N9

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اطلاعات و تصاویر بیشتر از دنزا N9

آخرین خودرو/ بی وای دی خود را برای عرضه یک شاسی بلند پرچمدار به بازار عرضه می‌کند. این خودرو تحت برند دنزا و با نام N9 به فروش خواهد رسید. طبق روال مرسوم در چین، تصاویر و برخی از مشخصات این مدل جدید در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) منتشر شده است.
 
قبلاً پیش‌بینی می‌شد شاسی بلند پرچمدار بی وای دی همانند Z9 جی تی با دو پیشرانه هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی وارد بازار شود. اما در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فعلاً فقط مشخصات نسخه هیبریدی شارژی درج شده است.
 
ابعاد و وزن
شاید عجیب‌ترین نکته در رابطه با بی وای دی دنزا N9 وزن آن باشد. داده‌های موجود حکایت از آن دارند وزن این خودرو در تیپ‌های مختلف ۳۱۳۰ تا ۳۲۴۵ کیلوگرم خواهد بود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو نیز ۵۲۵۸، ۲۰۳۰ و ۱۸۳۰ میلیمتر درج شده، فاصله محوری هم با ۳۱۲۵ میلیمتر برابر است. این شاسی بلند فول سایز زاویه ورود و خروجی به ترتیب برابر با ۲۱ و ۲۲ درجه‌ای دارد.

مشخصات فنی بی وای دی بی وای دی دنزا N9
محصول جدید بی وای دی همانند مدل Z9 جی تی بر اساس پلتفرم موسوم به e3 توسعه پیدا کرده است. به همین خاطر در N9 نیز شاهد بهره‌گیری از یک پیشرانه سه موتوره هستیم. موتور موجود روی محور جلو ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد. دو موتور برقی حاضر در محور عقب هم هر کدام ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. البته پیشرانه N9 شامل یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربو شارژ نیز می‌شود. این موتور هم ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد.  

بد نیست اشاره کنیم موتورهای عقب N9 در مقایسه با موتورهای به کار رفته در Z9 جی تی که ۲۹۵ اسب بخار خروجی دارند، قوی‌تر هستند. به لطف این پیشرانه قدرتمند N9 می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باتری دنزا N9 از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و توسط شرکت FinDreams که زیرمجموعه خود بی وای دی است، تأمین شده؛ این باتری ۴۷ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و با اتکا به آن می‌توان تا ۱۶۵ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر گذاشت.

چرخ‌های محور عقب در بی وای دی دنزا N9 فرمان‌ پذیر طراحی شده‌اند؛ از این رو قدرت مانور پذیری آن در محیط‌های تنگ و باریک بالا خواهد بود. این ویژگی هنگام پارک کردن نیز می‌تواند خیلی کاربردی باشد. بی وای دی این شاسی بلند پرچمدار را با رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی به مشتریان تحویل خواهد داد.

بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها، نسخه تمام الکتریکی بی وای دی دنزا N9 نیز در راه بوده و احتمالاً در هفته‌ها یا ماه‌های پیش رو تصاویر و اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره