نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

باتری CATL برد خودروهای هیبرید را در حالت برقی به ۴۰۰ کیلومتر افزایش می دهد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
باتری CATL برد خودروهای هیبرید را در حالت برقی به ۴۰۰ کیلومتر افزایش می دهد

آخرین خودرو/ شرکت CATL که از پیشگامان ساخت باتری برای خودروهای برقی به شمار می‌رود، از یک باتری پیشرفته رونمایی کرده است. این باتری جدید با نام Freevoy معرفی شده و مخصوص خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) است. به لطف این باتری، خودروهای هیبریدی شارژی از سرعت شارژ ۴C پشتیبانی کرده و خواهند توانست در حالت تمام الکتریکی تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارند.

در کشور چین خودروهای هیبریدی شارژی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. شرکت CATL با علم به این موضوع، سعی کرده با تولید باتری Freevoy سهم بیشتری از آن را به خود اختصاص دهد. با توجه به برد زیادی که این باتری فراهم می‌کند، مدل‌های مجهز به آن تجربه‌ای نزدیک به خودروهای تمام الکتریکی و EREV را برای مالکان رقم خواهند زد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، باتری Freevoy از سرعت شارژ بالایی برخوردار است و تنها با ۱۰ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، انرژی لازم برای پیمایش ۲۸۰ کیلومتر مسافت در آن ذخیره می‌شود. با اتکا به این ویژگی، نگرانی‌ها درباره سرعت شارژ پایین و زمان طولانی انتظار در ایستگاه‌ها به نوعی برطرف خواهد شد. در کنار این، باتری Freevoy در دماهای بسیار پایین نیز عملکرد خود را حفظ می‌کند و در مناطقی مثل کشورهای اسکاندیناوی دچار افت کارایی نمی‌شود. به گفته CATL این باتری تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد قابل استفاده بوده و تا منفی ۳۰ درجه مشکلی از بابت شارژ شدن ندارد. همچنین این باتری از طریق یک لایه نانو محافظت می‌شود و می‌تواند انرژی خود را در چند مرحله آزاد کند.

مشتریان باتری جدید CATL
در حال حاضر برند هایی مثل لی اتو، آواتار، دیپال، چانگان و نتا مشتری باتری Freevoy هستند. در آینده هم خودروسازان دیگری مثل چری، سایک و جیلی نیز به جمع مشتریان این باتری پیوسته و از آن در محصولات خود استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود تا سال آینده شمار خودروهای مجهز به این باتری به ۳۰ مدل برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره