کانسپت هیوندای اینیتیوم معرفی شد
آخرین خودرو/ هیوندای از کانسپت جدید اینیتیوم (Initium) پردهبرداری کرد. این کانسپت زبان طراحی جدید کمپانی را معرفی میکند، زبانی که از آن با نام «هنر فولاد» یاد میشود. با رونمایی از این خودروی مفهومی، هیوندای پیش نمایشی از محصولات آتی خود را به تصویر میکشد. آنطور که این خودروساز کرهای اعلام کرده، اولین مدل مبتنی بر زبان طراحی جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۵ روانه بازار خواهد شد.
طراحی خاص و متفاوت
کانسپت اینیتیوم برداشت هیوندای از نسل بعدی محصولات خود را به نمایش میگذارد. این کانسپت طراحی جعبهای شکلی دارد و به واسطه استفاده از انواع خطوط و زوایای تیز و همچنین المانهای پیکسلی از چهره متمایزی برخوردار است. پیشبینی میشود نسخه تولید انبوه این خودرو جایگزین مدل نکسو شود. دلیل این پیشبینی آن است که اینیتیوم به یک پیشرانه هیدروژنی مجهز شده؛ برای اشاره به این موضوع هیوندای به جای لوگوی اصلی خود از لوگوی جدید HTWO استفاده کرده است. این لوگو شامل چهار مربع و علامت مثبت بوده و به طور اختصاصی روی خودروهای هیدروژنی نصب خواهد شد.
کراس اوور مفهومی هیوندای اینیتیوم روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار گرفته و گلگیرهای عضلانی آن با قطعات بزرگ پلاستیکی محافظت میشوند. این خودرو در سقف خود ریلهای مخصوصی دارد. روی این ریلها از چراغهای پیکسلی استفاده شده؛ چراغهای اصلی هم دارای ساختاری مشابه هستند. با کمی دقت در نمای عقب و فرم خاص ستون و شیشه عقب، میتوان شباهتهایی بین اینیتیوم و پونتیاک از تک مشاهده کرد، همان خودروی زشتی که شیمیدان و معلم معروف دنیای فیلم و سریال یعنی والتر وایت سوار بر آن میشد!
مشخصات فنی کانسپت هیوندای اینیتیوم
به گفته هیوندای، کانسپت اینیتیوم با هر بار سوختگیری میتواند تا ۴۰۴ مایل یا ۶۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند. بد نیست بدانید مدل نکسو بردی معادل ۶۱۲ کیلومتر دارد. نیروی لازم برای جابجایی توسط یک موتور برقی با توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت، تأمین میشود. این میزان خروجی ۴۰ اسب بخار بیشتر از خروجی پیشرانه هیدروژنی فعلی هیوندای است. از دیگر ویژگیهای برجسته این مفهومی باید به قابلیت V2L اشاره کنیم. این قابلیت اینیتیوم را به یک پاور بانک بزرگ تبدیل میکند و میتوان از آن برای تأمین برق لوازم الکترونیکی استفاده کرد.
راحتی و ایمنی برای سرنشینان
اگرچه هیوندای هنوز تصاویری از فضای داخلی منتشر نکرده، اما وعده داده که فضای کافی و امکان تغییر زاویه گسترده صندلیهای عقب، راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. درهای عقب اینیتیوم نیز تا زاویه زیادی باز میشوند که نتیجه آن ورود و خروج خیلی راحت و بیدردسر است. این خودروی مفهومی برای حفاظت بهتر از سرنشینان در تصادفات از سازه چند اسکلتی و ۹ کیسه هوای ایمنی بهره میبرد.
رونمایی عمومی در نمایشگاههای جهانی
هیوندای اینیتیوم برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس و نمایشگاه گوانگژو به نمایش عمومی گذاشته میشود. مدل تولید انبوه این مفهومی هم سال آینده روانه جادهها خواهد شد.