نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی میتسوبیشی دستینیتور؛ شاسی‌بلند جدید هفت‌نفره برای بازارهای آسیایی

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی میتسوبیشی دستینیتور؛ شاسی‌بلند جدید هفت‌نفره برای بازارهای آسیایی

پدال/ میتسوبیشی دستینیتور، شاسی‌بلند سه‌ردیفه جدید با طراحی جسورانه و موتور توربو، برای خانواده‌های آسیایی و جاده‌های ناهموار طراحی شده است.
 
تب شاسی‌بلندها همچنان داغ است و خودروسازان برای پاسخ به تقاضای جهانی، سبد محصولات خود را گسترش می‌دهند. میتسوبیشی با معرفی دستیناتور جدید، گامی تازه در این مسیر برداشته است. این شاسی‌بلند سه‌ردیفه که در اندونزی رونمایی شد، برای بازارهای آسه‌آن طراحی شده و با تمرکز بر نیازهای خانواده‌های آسیایی، آماده رویارویی با شرایط مختلف جاده‌ای است.

اگرچه ظاهر دستینیتور ممکن است در نگاه اول یادآور تصاویر جاسوسی از پاجروی جدید باشد اما این خودرو داستان متفاوتی دارد. دستینیتور که بر اساس کانسپت DST سال گذشته ساخته شده، از پلتفرم محرک جلو مشترک با شاسی‌بلند کوچک‌تر Xforce بهره می‌برد. این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور صرفاً با یک گیربکس CVT همراه است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بااین‌حال، سیستم تعلیق با تنظیم خاص، پنج حالت رانندگی مختلف و فاصله مناسب از سطح زمین، این شاسی‌بلند را برای جاده‌های ناهموار و شرایط آب‌وهوایی سخت بازارهای هدف مناسب کرده است.

دستینیتور در طراحی ظاهری به نسخهٔ کانسپت وفادار مانده و با جلوپنجره‌ای قدرتمند، چراغ‌های LED تهاجمی و بدنه‌ای خوش‌تراش، جلوه‌ای جذاب دارد. البته برای تولید انبوه، برخی جزئیات مانند سپرها و چراغ‌ها کمی ساده‌سازی شده‌اند و آینه‌های جانبی معمولی‌تر و ستون‌ها پهن‌تر شده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی شاید برای ابعاد این خودرو کمی کوچک به نظر برسند، اما تناسبات کلی بدنه بهتر از شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه اقتصادی معمول است.

دستینیتور با طول ۴۶۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۱۵ میلی‌متر، کمی کوتاه‌تر از میتسوبیشی اوتلندر است اما فاصله محوری آن ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر بوده که فضای داخلی جادارتری را به ارمغان می‌آورد. این شاسی‌بلند برای هفت سرنشین در سه ردیف طراحی شده و هرچند حجم دقیق فضای بار اعلام نشده اما با باز بودن تمام صندلی‌ها، فضا محدود به نظر می‌رسد. با خواباندن ردیف دوم و سوم، فضای بار بزرگی برای حمل وسایل یا چمدان فراهم می‌شود.

کابین دستینیتور در مقایسه با کانسپت، کاربردی‌تر طراحی شده است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتال ۸ اینچی در قابی براق قرار گرفته‌اند. طراحی کلی کابین به Xforce شباهت دارد اما داشبورد و کنسول مرکزی با تغییراتی ظریف بازطراحی شده‌اند. ازجمله امکانات می‌توان به سیستم صوتی پیشرفته یاماها، نورپردازی داخلی، سانروف پانورامیک و مجموعه کامل سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته اشاره کرد.

دستینیتور اولین نمایش عمومی خود را در چند روز دیگر نمایشگاه بین‌المللی خودروی اندونزی تجربه خواهد کرد و فروش آن بلافاصله در اندونزی آغاز می‌شود. عرضه در سایر کشورهای آسه‌آن مانند ویتنام و فیلیپین و همچنین مناطق جنوب آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا برنامه‌ریزی شده است. این شاسی‌بلند در کارخانه میتسوبیشی در اندونزی تولید خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره