نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ب ام و همچنان به خودروهای سدان وفادار باقی می ماند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ب ام و همچنان به خودروهای سدان وفادار باقی می ماند

آخرین خودرو/ بازار خودروی آمریکا بیش از یک دهه است در سیطره شاسی بلندها و کراس اوورها قرار دارد. برای اثبات این ادعا باید گفت در سال گذشته نیمی از ۲۰ خودروی پرفروش بازار این کشور به مدل‌های کراس اوور تعلق داشته است. در سایر بازارهای بزرگ دنیا کراس اوورها بیشترین تقاضا را دارند. این وضعیت باعث شده بسیاری از خودروسازان جهانی تولید سدان‌ های سنتی را کنار بگذارند. با این حال، ب ام و همچنان به سدان‌ ها به عنوان بخش اصلی هویت خود نگاه می‌کند و قصد ندارد این کلاس محبوب را رها کند.

تاکید ب ام و بر جایگاه سدان‌ها
در گفت‌وگویی با رسانه استرالیایی GoAuto، اولیور هیلمر، مدیر پلتفرم نئو کلاس ب ام و و رئیس سابق بخش طراحی مینی، اعلام کرده که سدان‌ها «هسته اصلی برند ب ام و» هستند. او در این باره گفته:
 
«چند سال پیش شاید این تصور وجود داشت که سدان‌ ها در حال از بین رفتن هستند. اما واقعیت این است که آنها همچنان پایدار مانده‌اند. اکنون ما با صراحت اعلام می‌کنیم که ب ام و نماینده سدان‌ هاست. یک سدان کوچک، اسپرت، ظریف و میان‌ سایز هسته اصلی برند ب ام و را تشکیل می‌دهد.»

تنوع بالای سدان‌های ب ام و
ب ام و یکی از جامع‌ترین سبدهای سدان در میان خودروسازان لوکس را در اختیار دارد. مدل‌هایی چون سری ۳، سری ۴ گرن‌کوپه، سری ۵ و سری ۷ همچنان از پرفروش‌ترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها در سگمنت‌های خود محسوب می‌شوند. این شرکت همچنین اعلام کرده که در سال‌های آینده سدان‌های جدیدی وارد بازار می‌کند.
 
برنامه‌های آینده: سدان‌های برقی و بروزرسانی مدل‌ها
پس از معرفی شاسی‌بلند برقی iX3، ب ام و قصد دارد سدان برقی i3 را عرضه کند. سپس نسل جدید سری ۳ با موتورهای درون‌سوز سنتی معرفی خواهد شد. به گفته هیلمر، نسخه‌های پرفورمنس نیز در دست توسعه قرار دارند و بروز رسانی‌ های تازه‌ای برای سری ۵ و سری ۷ در سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

خداحافظی با جلوپنجره‌های بزرگ؟
هیلمر در ادامه به تغییرات طراحی آینده ب ام و اشاره کرده و گفت زبان طراحی برند «بسیار ظریف‌تر» خواهد شد. هرچند جلوپنجره کلیوی‌شکل نمادین ب ام و همچنان باقی خواهد ماند، اما اندازه و فرم آن در بازارهای مختلف تغییر می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً جلوپنجره‌های بزرگ و بحث‌برانگیز سری ۳ و سری ۴ به ‌تدریج کنار گذاشته خواهند شد. او افزود:

«بازارهای مختلف نسبت به تناسبات طراحی واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. ما همواره اشکال مختلفی را امتحان می‌کنیم تا ببینیم سلیقه مشتریان در حال تغییر است یا نه.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره