نماد آخرین خبر

آشنایی با «سوبارو لگاسی»، یک خودروی خانوادگی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
باشگاه خبرنگاران/ نخستين نسل سوبارو لگاسي در سال 1989 با هدف ارائه طراحي لوکس و اسپرت و فضايي راحت براي آسايش سرنشينان وارد بازار شد. سال ۱۹۸۹ اولين مدل از لگاسي توسط شرکت ژاپني سوبارو معرفي شد، برخورداري از يک طراحي لوکس و ايجاد فضايي راحت براي آسايش سرنشينان از مهمترين اهداف اين کمپاني در ساخت نسل نخست اين خودرو بود اما در نسل‌هاي دوم تا پنجم که بين سال‌هاي ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۴ ادامه داشت، سبک اسپرت از اهميت بيشتري براي اين خودروساز برخوردار بود نسل ششم اين خودرو از سال ۲۰۱۵ عرضه شد اين نسل از لگاسي در سال 2014 در نمايشگاه خودروي شيکاگو معرفي گرديد؛ کمپاني ژاپني وعده داده که نسل هفتم اين مدل را در سال ۲۰۱۹ رونمايي خواهد کرد. اين خودرو توسط بنياد KBB آمريکا، به‌عنوان بهترين محصول در کلاس سدان سال ۲۰۱۷، شناخته‌ شده و توسط موسسه‌ ALG، پرتقاضاترين خودروي سدان دست دوم، با کم‌ترين افت قيمت بوده است. بدنه سوبارو لگاسي با فرمي اسپرت و کوپه و ظاهر آن در دو تيپ استاندارد و اسپرت که نسخه‌ دوم، با جلوپنجره‌ ساده و تمام مشکي، بوده عرضه مي شود همچنين فاصله‌ محورهاي اين خودرو اندکي با افزايش همراه بوده تا فضاي زانو بيشتر شود. در نماي جلو، چراغ‌ها کشيده و نسبتا بزرگ همراه با نوار LED روشنايي روز به شکل C، طراحي شده و در گوشه‌ چراغ‌ها، بخشي نارنجي رنگ براي راهنما در نظر گرفته شده است؛ جلوپنجره، يک شش ضلعي چند رديفه فلزي بوده که لوگوي سوبارو، در وسط آن قرار دارد شايد علت استفاده از جلوپنجره‌ بزرگ با هواکش‌هاي عريض، که بخش زيادي از سپر را شامل شده سبب کاهش هزينه‌هاي توليد و ارائه يک خودرو با نمايي اسپرت و تهاجمي خودرو شود؛ همچنين از اقدامات اين خودروساز در طراحي اين اتومبيل مي توان به خودداري از استفاده از پلاستيک در ساختار اصلي سپرها و قاب‌ گلگيرها اشاره کرد چرا که صرفا در مجراي هدايت هوا و پيرامون مه‌شکن‌ها، از اين نوع مواد سياه‌رنگ استفاده شده است. قسمت جانبي تمامي نسخه‌هاي اين خودرو، از آينه‌ بغل هاي دوتکه بهره گرفته که با چراغ راهنما ارائه مي‌شوند؛ اما بخشي فلزي و قسمت ديگر، از پلاستيکاست. طراحي کلي بدنه، کوپه به همراه يک شيب ملايم که از سقف آغاز و تا انتهاي خودرو، ادامه داشته شکل گرفته است. لگاسي در نسخه‌ پايه از چرخ‌هاي اسپرت ۱۷ اينچ استفاده کرده که در صورت سفارش نوع ۱۸ اينچ، در تيپ ليميتد ارائه مي شود. در نماي پشت، چراغ ها با نوار LED و فرم C ديده طراحي شده اند که در بخش چراغ دنده عقب، با رنگ سفيد و متمايز از زمينه ديده مي‌شود. جايگاه پلاک، به‌صورت تورفتگي درب عقب، در نظر گرقته شده است. در کابين اين خودرو، يک نمايشگر لمسي ۷ اينچي در وسط داشبورد قرار داشته و مجراي عبور هوا و تهويه‌ مطبوع، در بالاي آن به چشم مي خورد دکمه‌ي مربوط به فلاشر و هشدار خطر، ميان اين دو مجراي تهويه مطبوع طراحي شده است. نمايشگر ديجيتال و باريک ديگري، زير مانيتور اصلي وجود داشته که درجه‌ حرارت محيط را با توجه به حضور سيستم تهويه‌ دوگانه، به‌صورت جداگانه نمايش مي دهد. از جمله ديگر مشخصات فضاي داخلي لگاسي بخش مربوط به دسته‌دنده و فضاي مربوط به جاي‌گذاري ليوان بوده که در اين قسمت، دريچه‌اي است که انواع گوشي‌هاي موبايل امروزي را در خود جا مي‌دهد و البته با ۲ خروجي شارژ USB، طراحي شده است. پيشرانه‌ پايه براي سوبارو لگاسي، يک موتور ۴ سيلندر ۲.۵ ليتري تنفس طبيعي با توان توليد قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نيوتن‌متر از دور موتور ۴۱۰۰ دور بر دقيقه بوده حدود ۹ ثانيه زمان مي‌برد تا اين مدل، به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد و ظرف ۲۵ ثانيه به سرعت ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت مي‌رسد. نهايت سرعت لگاسي با پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتر، ۲۱۰ کيلومتر بر ساعت است همچنين ميانگين مصرف سوخت اين خودرو ۷.۵ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر بوده و در ترافيک شهري، نزديک به ۱۰ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۶ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر، مصرف بنزين خواهد داشت. درکنار سيستم دو ديفرانسيل، لگاسي استاندارد با جعبه‌دنده‌ اتوماتيک CVT و ۶ سرعته ارائه مي شود. کمپاني ژاپني سوبارو براي جذب علاقه‌مندان به سدان‌هاي اسپرت و پرشتاب، نسخه‌ ديگري با پيشرانه‌ ۳.۶ ليتري نيز عرضه کرده که قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نيوتن‌متر از دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقيقه را ارائه مي‌کند. اين مدل، در زماني حدود ۷ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت مي‌رسد و با گذشت ۱۸ ثانيه از شروع حرکت به سرعت ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت خواهد رسيد. حداکثر سرعت اين تيپ از لگاسي ۲۲۵ کيلومتر بر ساعت بوده و ميانگين مصرف سوخت ۱۰.۳ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر است. مصرف بنزين لگاسي با پيشرانه‌ ۳.۶ ليتر، در ترافيک شهري ۱۱.۷ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر و در بزرگراه، ۸ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر خواهد بو؛د اين مدل هم مانند نمونه پايه از يک گيربکس 6 سرعته CVT بهره مي برد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد