نماد آخرین خبر

نگاهی دقیق به خودروی جی سی دبلیو جی پی

منبع
ميهن پست
بروزرسانی
ميهن پست/ در اين مطلب از آخرين خبر نگاه دقيقي به خودروي جي سي دبليو جي پي JCW GP که در حقيقت قوي‌ ترين و گران‌ ترين هاچبک تاريخ ميني است خواهيم داشت. مشخصات ميني جي سي دبليو جي پي JCW GP قيمت: ۳۵۳۴۵ پوند پيشرانه: ۴ سيلندر ۲ ليتري توربو قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۵۰ نيوتون متر گيربکس: ۸ سرعته اتوماتيک، ديفرانسيل جلو شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانيه حداکثر سرعت: ۲۶۴ کيلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۷.۳ ليتر در هر صد کيلومتر پيش از آنکه حتي نگاهي به جديدترين محصول ميني داشته باشيد يک عدد وجود دارد که همه‌چيز موردنياز را به شما خواهد گفت: ۲۶۴ کيلومتر در ساعت. سومين نسل از ميني جان کوپر ورکس GP سريع‌ترين و ديوانه‌وارترين ميني تاريخ است. تنها ۵۷۵ دستگاه از ۳ هزار دستگاه توليدي در بازار بريتانيا عرضه خواهد شد و بنابراين ميني مي‌تواند قيمت بيشتري را براي اين خودرو طلب کند و اين‌گونه هم هست. با قيمت ۳۵۳۴۵ پوندي، ميني JCW GP 2020 گران ترين هاچبک تاريخ اين خودروساز بوده اما خب شما با اين پول چيزهاي زيادي را به دست مي‌آوريد. جديدترين نسخه از GP به پيشرانه ۴ سيلندر ۲ ليتري توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نيوتون متر مجهز است. اين پيشرانه در محصولات قبلي ميني نيز بکار رفته اما با سيستم چهار چرخ محرک همکار بوده است. اين در صورتي است که خودروي موردنظر ما تنها ديفرانسيل جلو بوده و با گيربکس ۸ سرعته اتوماتيک عرضه مي‌شود. خبري از گيربکس دستي حتي به‌صورت سفارشي نيز نيست. تغييرات ظاهري GP قطعاً چشمگير است اما شايد باب ميل همه نباشد. قوس‌هاي چرخ فيبر کربني که مشابه استخوان خارجي هستند افزايش فاصله بين چرخ هاي روبرويي را به خوبي پوشش داده‌اند. اين تغيير باعث شده چسبندگي خودرو بهبود يابد. اولين تجربه تست اين خودرو در آلمان نشان داد که GP هاچبکي داغ و هيجان‌انگيز است اما سؤالاتي درباره کيفيت سواري اين خودرو باقي ماند. تنها با چند کيلومتر رانندگي در جاده‌هاي بريتانيا مشخص مي‌شود که سيستم تعليق GP بسيار متمرکز بوده و خيلي بخشنده نيست. سيستم تعليق بسيار خشک و سفت بوده و بنابراين در جاده‌هاي مخملي منتظر ناراحتي ستون فقرات خود باشيد. چيزي که جاي سوال باقي نمي‌گذارد پيشرانه‌ي ۳۰۲ اسب بخاري است. در دورهاي زير ۲۵۰۰ اندکي تأخير در توربو ديده مي‌شود اما پس از آن است که روي ديگر اين نيروگاه نمايان شده و تا دور ۶۵۰۰ ميني چابک و سرحال به پيش مي‌رود. ميني مي‌گويد اين خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت ۵.۲ ثانيه‌اي دارد که براي يک خودروي ديفرانسيل جلو خيلي سريع است؛ و GP دقيقاً همين حس را نشان مي‌دهد. البته گيربکس ۸ سرعته اتوماتيک ظاهراً هماهنگي خوبي با کليت خودرو ندارد. دنده‌ها با اندکي تأخير تعويض مي‌شوند و حتي استفاده از پدال‌هاي روي فرمان نيز چيزي را عوض نمي‌کند. ميزان قدرت پيشرانه بسيار به محدوديت‌هاي ميني نزديک است. با شتاب گيري سنگين و تلاش چرخ هاي جلو براي يافتن مسيري با چسبندگي بالا، خودرو به تقلا مي‌افتد و از طرفي ديفرانسيل قفل شونده مکانيکي نيز قدرت را به‌صورت کاراتر بين چرخ هاي جلو توزيع مي‌کند. اينجا شما هستيد و فرمان اسپورت که در دستانتان حس خوشايندي ايجاد مي‌کند. اما آنجايي که JCW GP 2020 مي‌درخشد پيچ‌هاست. بخش جلوي خودرو چسبندگي زيادي داشته و خبري از کم فرماني نيست. اين خودرو با سرعتي بالا پيچ‌ها را پشت سر مي‌گذارد و اين امر نشان مي‌دهد که ميني محصولي براي پيست طراحي کرده و بهتر است از آن در رانندگي‌هاي روزمره استفاده نکنيد. اين حقيقت که خبري از صندلي‌هاي عقب نيست بر گفته‌هاي ما صحه مي‌گذارد. البته بقيه کابين مشابه ديگر محصولات ميني بوده و از جمله موارد برجسته کابين مي‌توان به صندلي‌هاي چرمي، پشت آمپرهاي ديجيتال و صفحه مرکزي بزرگ اشاره کرد. ميني پکيج تورينگ را نيز در نظر گرفته که شامل سيستم تهويه مطبوع خودکار، صندلي‌هاي گرم شونده و پکيج ناوبري با قيمت ۲ هزار پوند است. ميني JCW GP 2020 خودرويي است که لذت و نااميدي را به يک اندازه تلقين مي‌کند. پرفورمنس پيشرانه خودرو استثنايي بوده ولي سيستم تعليق بسيار سفت عمل مي‌کند. نقطه‌ضعف ديگر اين خودرو گيربکس کند است. مشخص است که شما بايد با اين موارد کنار بياييد و اگرچه ميني خودرويي هيجان‌انگيز توليد کرده اما به راحتي نمي‌توان از کنار موضوعات ياد شده عبور کرد.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره