
دانستی های جالب درباره وانتی عجیب و ضد ضربه

باشگاه خبرنگاران/ اولين چيزي که در وانت تسلا سايبرتراک جلب توجه ميکند، طراحي مدرن و نامتعارف آن است.
به نظر ميرسد تسلا سايبرتراک به عنوان يک خودرو مسابقه کنار گذاشته شده است، اما اين توانايي را دارد که تمام خودروهاي پرفروش را به چالش بکشد. با يک نماي بيروني لبه تيز که از فولاد ضد زنگ ضد خش و خراش ساخته شده است، اين خودرو کاملا برقي تسلا کاملاً سخت است.
Cybertruck ميتواند تا ۱۴۰۰۰ پوند بکسل کند و برد رانندگي او ۵۰۰ مايل است. هنوز چيزهاي زيادي در مورد Cybertruck از جمله زمان فروش رسمي آن نميدانيم. در حال حاضر، به نظر ميرسد نسخههاي اوليه از اواخر سال ۲۰۲۱ توليد ميشوند.
تسلا در حال گسترش خط توليد خود است و يکي از محبوبترين سبکهاي بدنه در آمريکا را شامل ميشود. اگرچه فورد و جنرال موتورز ميگويند طي دو سال آينده نسخههاي الکتريکي خود را خواهند داشت، اما تنها رقابت ديگر تسلا Bollinger B۲ و Rivian R۱T است.
سايبرتراک در سه پيکربندي مختلف در دسترس خواهد بود که همگي براساس تعداد موتورهاي الکتريکي ساخته شده است. در حالي که سيستم محرک چهار چرخ در همه استاندارد است، اما نسخه تک موتوره آن کمي متفاوت است، هر موتور اضافي به معناي شتاب سريعتر، برد رانندگي بيشتر و ظرفيت يدک کشي بيشتر است.
سايبرتراک نه تنها با يک موتور الکتريکي، بلکه با دو موتور در دسترس است. در حالي که اين خودرو تک موتور داراي چرخ عقب است، مدلهاي دو و سه موتور داراي چهار چرخ متحرک هستند. تسلا ادعا ميکند که در ۶.۵ ثانيه از صفر به ۶۰ مايل در ساعت ميرسد و سرعت آن ۱۱۰ مايل در ساعت است.
گزارش شده است که موتور دو موتوره Cybertruck تنها در ۴.۵ ثانيه به ۶۰ مايل در ساعت ميرسد و حداکثر سرعت آن نيز ۱۲۰ مايل در ساعت است. کساني که به دنبال عملکرد حداکثر هستند، از مدل سه موتوره قدرداني ميکنند که به گفته تسلا اساساً صفر تا ۶۰ مايل در ساعت را در ۲.۹ ثانيه با حداکثر سرعت ۱۳۰ مايل در ساعت دوربري ميکند.
همه اين خودرو هاي سايبرتراک داراي تعليق بادي قابل تنظيم هستند که ميتواند هنگام رانندگي بالا و پايين بيايد و تا ۱۶ اينچ از زمين فاصله دارد. اين خودرو تسلا ميتواند يک ماشين آفرود فوق العاده باشد. اگر سايبرتراک بتواند به اندازه ادعاي تسلا واقعا يدک بکشد، حداکثر امتياز بالاتري نسبت به گزينههاي محبوب مانند Ram ۱۵۰۰ خواهد داشت.
در حالي که تسلاهاي تک موتوره و دو موتوره حداکثر امتياز کشيدن به ترتيب ۷۵۰۰ و ۱۰ هزار پوند دارند، مدلهاي داراي موتور سوم قادر به جذب ۱۴ هزار پوند عظيم خواهند بود. همچنين هر سايبرتراک ميتواند ۳ هزار و ۵۰۰ پوند را در بستر باري ۶.۵ فوتي خود حمل کند.
تسلا اندازه باتريهايي را که به وانت الکتريکي آن نيرو ميدهند، فاش نکرد. با اين حال، هر مدل داراي يک کابل شارژ ۲۵۰ کيلوواتي است که به شبکه گسترده سوپرشارژرهاي تسلا نيز دسترسي خواهد داشت. دامنه رانندگي آن با تعداد موتور متفاوت است، اما تسلا ادعا ميکند که موتور تک داراي برد ۲۵۰ مايل به علاوه، موتورهاي دوتايي ۳۰۰ مايل به علاوه برد مجهز هستند و سطح بالاي موتور سه گانه بايد بيش از ۵۰۰ را ارائه دهد.
از آنجا که سازمان حفاظت محيط زيست هيچ رتبه رسمي براي Cybertruck منتشر نکرده است، ما فقط ميتوانيم تخمينهاي اوليه تسلا را رد کنيم. به همين ترتيب، بايد منتظر بمانيم تا يک مدل توليد واقعي را بدست آوريم تا حداکثر برد بلند پروازانه آن را در دنياي واقعي آزمايش کنيم.
کساني که فکر ميکردند فضاي داخلي تسلا مدل ۳ مينيمال است، با ديدن کابين اسپارتان سايبرتراک اين واکنش را دوباره تجربه ميکنند.
در حالي که بسياري از ويژگيها و گزينههاي استاندارد فاش نشده است، تصاوير اول داشبوردي شبيه به دال را نشان ميدهد که تنها تحت کنترل يک صفحه لمسي بزرگ است. به نظر ميرسد فرمان مربع شکل آن نوعي نمايشگر روشن است، اما چيزي تأييد نشده است. سايبرتراک همچنين ميتواند تا شش نفر را در خود جاي دهد و بستر باربري ۶.۴ فوت آن ۱۰۰ فوت مکعب حجم دارد. همچنين داراي يک درب عقب کشويي عالي است که به عنوان يک رمپ براي بارگيري چهار چرخ و موتورسيکلت عمل ميکند.
در اين خودرو با شکل متفاوت، جزئيات خاص مربوط به سيستم سرگرمي Cybertruck تا حد زيادي يک رمز و راز است. با اين حال، ما ميدانيم که هر مدل داراي يک صفحه نمايش لمسي بزرگ ۱۷ اينچي است که به صورت افقي در مرکز داشبورد نصب شده است. Cybertruck توسط اداره ايمني ترافيک بزرگراه ملي (NHTSA) يا موسسه بيمه ايمني بزرگراه (IIHS) مورد آزمايش قرار نگرفته است.