logo

مرسدس AMG GT Black Series نیامده تقویت شد؛ ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مرسدس AMG GT Black Series نیامده تقویت شد؛ ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت

ديجياتو/ مرسدس AMG GT به عنوان جانشين SLS AMG در سال 2015 معرفي شد و مدل پايه آن با حداکثر قدرت 456 اسب بخار در زمان خود يکي از سريع ترين خودروهاي اسپرت بازار قلمداد مي‌شد.

اما در سال هاي گذشته مرسدس بيکار ننشسته است و به مرور حداکثر قدرت را در نسخه‌هاي مختلف آن افزايش داده و غول مرحله آخر يعني AMG GT Black Series با حداکثر قدرت 720 اسب بخار معرفي و با توليد محدود به بازار عرضه خواهد شد.

براي اولين بار مرسدس از موتور مجهز به ميل لنگ تخت استفاده کرده تا يک موتور نيمه مسابقه‌اي را درون اين مدل قرار دهد.

در حال حاضر عرضه اين محصول به مرور در حال آغاز شدن است اما يکي از تيونرهاي آلماني که عجله زيادي براي تقويت اين مدل داشته است حداکثر قدرت را با تغييراتي در بخش موتور به 1111 اسب بخار رسانده است.

اين ميزان قدرت حتي از ابرخودرو جديد مرسدس بنز يعني AMG One نيز بيشتر است.

اين تيونر مي‌تواند خروجي هاي مختلفي از اين موتور بگيرد و در نتيجه امکان انتخاب حداکثر قدرت 1001، 920 و 825 اسب بخاري براي مالک خودرو وجود دارد.

قدرت هاي کمتر تنها با تغيير در نرم افزار خودرو بدست مي‌آيد اما براي رسيدن به حداکثر قدرت نياز به تغييرات مکانيکي خواهد بود که شامل توربوشارژرها، پيستون هاي فورج کاري شده، سيستم انژکتور و سوخت رساني جديد و همينطور ارتقاي گيربکس 7 سرعته دو کلاچه را شامل مي‌شود.

سيستم اگزوز کاملا اختصاصي نيز براي اين مدل در نظر گرفته شده که به طور کامل فيلترهاي جديد ذرات سوخت را حذف مي‌کند و تنها کاتاليست ها بر روي خودرو باقي مي‌ماند.

در نتيجه اين اقدام امکان استفاده شهري از اين ابرخودرو در کشورهاي اتحاديه اروپا ممکن نخواهد بود و تنها مي‌توان در پيست هاي اتومبيل راني از آن استفاده کرد.

تغييرات کوچک آيروديناميکي و چرخ هاي سبک نيز از ديگر تغييرات اين تيونر به شمار مي‌رود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar