برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بیش از ۸۰ درصد شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بیش از ۸۰ درصد شد

تسنيم/ فروشندگان خودرو تأکيد مي‌کنند در حال حاضر اختلاف قيمت بسياري از خودروهاي داخلي از کارخانه تا بازار به بيش از ۸۰ درصد رسيده و بازار در شرايط فعلي اصلا کشش افزايش بيشتر قيمت ها را ندارد.

بازار خريد و فروش خودرو در نخستين روزهاي فعاليت خود در سال 1400 با روند افزايشي قيمت ها در تعدادي از خودروها روبرو شده است، البته اظهارات روز گذشته شيوا رئيس شوراي رقابت مبني بر قطعيت افزايش قيمت خودرو در سه ماهه نخست امسال در اين افزايش قيمت ها بي تاثير نبوده است. اما در مجموع فعالان بازار خودرو معتقدند با ثبات قيمت ارز قيمت انواع خودرو در بازار شاهد افزايش قيمت بالايي نخواهد بود چرا که قيمت ها متاثر از نرخ ارز بوده و در حال حاضر هم ما با ثبات نرخ ارز روبرو هستيم.

البته فروشندگان خودرو تأکيد مي‌کنند در حال حاضر اختلاف قيمت بسياري از خودروهاي داخلي  از کارخانه تا بازار به بيش از 80 درصد رسيده و بازار در شرايط فعلي اصلا کشش افزايش بيشتر قيمت ها را ندارد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد سمند ال ايکس در کارخانه 117 ميليون تومان اما در بازار 189 ميليون تومان، پژو پارس معمولي در کارخانه 122 ميليون تومان اما در بازار 220 ميليون تومان مورد معامله قرار مي گيرد. همچنين پژو 206 تيپ دو در کارخانه 110 ميليون تومان اما در بازار 200 ميليون تومان است. تيبا 2 نيز در کارخانه 95 ميليون تومان اما در بازار 131 ميليون تومان، ساينا در کارخانه 92 ميليون تومان اما در بازار 135 ميليون تومان به فروش مي رسد.

در حال حاضر مشاهدات بازار خودرو حکايت از آن دارد که قيمت انواع خودروهاي داخلي از کارخانه تا بازار همچنان با اختلاف قيمت بسيار بالايي روبه رو است و اگر احتمالاً قيمت خودرو در سه ماهه نخست امسال با افزايش هم روبرو شود به هيچ عنوان پاسخگوي اختلاف بين کارخانه و بازار نخواهد بود. علاوه براين به اعتقاد فعالان بازار قيمت ها متاثر از عرضه خودرو است اگر کارخانجات عرضه را افزايش دهند به طور حتم شکاف قيمتي ميان کارخانه و بازار از بين خواهد رفت.

وضعيت امروز بازار خريد و فروش خودرو نشان مي دهد پرايد 111 با قيمت 124 ميليون تومان، پرايد 131 با قيمت 107 ميليون تومان، تيباصندوق دار 125 ميليون تومان، تيبا2 با قيمت 132 ميليون تومان، پژو 206 تيپ دو با قيمت 199 ميليون تومان، پژو 206 تيپ پنج 250 ميليون تومان، کوئيک اتوماتيک 205 ميليون تومان و سمند ال ايکس 188 ميليون تومان به فروش مي رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره