نماد آخرین خبر

پرونده خودرو/ لانچیا فقط در بازار ایتالیا

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ طرفداري سرسختانه از لانچيا، همانند طرفداري از يک تيم ورزشي پر فراز و نشيب است. گذشته‌هاي لانچيا حاوي افتخارات زيادي بوده‌اند؛ امّا امروز و در حال حاضر خبري از آن روزها نيست. اين برند شاخص ايتاليايي از زيرشاخه‌هاي فيات، غزل خداحافظي خود را سروده است و در دو سال آينده، در چند مرحله، حجم توليد خود را کاهش خواهد داد. سرجيو مارچيونه، مديرعامل فيات، اعلام کرده که «لانچيا» صرفاً به عنواني براي يک مدل خودرو کاهش خواهد يافت. اين مدل، اپسيلون کامپکت است و تنها در ايتاليا عرضه خواهد شد. فروش دلتاهاي ۳۲ هزار دلاري نيز احتمالاً در پايان امسال خاتمه يابد. در همين حال، کرايسلر ميني‌ون وويجر را در اواخر سال ۲۰۱۵ با نشان خود عرضه خواهد کرد. اين تصميم، نتيجه استراتژي‌هاي فيات براي کاهش ضررها در اروپا و افزايش سودآوري در مقياس جهاني است. مارچيونه، ارزش نهايي ۷۵ ميليارد دلاري را براي تمام گروه خودروسازي هدف‌گذاري کرده است؛ امّا در اين ميان، لانچيا به دليل ناشناخته بودنش در سطح بين‌المللي و در خارج اروپا، نمي‌تواند سهم چنداني در اين پيشرفت داشته باشد. در عين‌حال، اپسيلون راه نجاتي براي لانچيا بوده است. اين مدل، فروش بسيار خوبي داشته و در پلتفرم با مدل‌هاي فيات پاندا، فيات 500 و فورد Ka مشترک است. بنابراين، گزينه‌اي ارزان براي باقي‌ماندن در خط توليد است. در مقابل مدل‌هاي پرخرجي مانند فولويا، استراتوس و دلتا HF در سال‌هاي گذشته، منابع زيادي را به خود اختصاص داده بودند. خوشبختانه براي طرفداران لانچيا، جاي کمي اميدواري باقي مانده است. چرا که شنيده‌ها حاکي از آن است که مارچيونه مي‌خواهد عنوان برند را به صورت موقتي نگه دارد؛ حداقل تا زماني که استراتژي فروش آلفا رومئو اجرا شود. در هر حال، اين موضوع قطعاً پايان لانچيا نخواهد بود.