logo

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان

پدال/ در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که تويوتا قصد دارد براي همهٔ محصولات خود نسخه‌هاي اسپرت گازو ريسينگ يا همان GR را ارائه کند. از آن زمان تاکنون شاهد معرفي مدل‌هاي زيادي از اين سري بوده‌ايم و گازو ريسينگ هم چيز از پريوس گرفته تا ميني‌ون‌هاي تويوتا را در برگرفته است. شايان‌ذکر است سري GR تويوتا در سه سطح مختلف ارائه مي‌شوند.

شروع اين سري با مدل‌هاي GR Sport است که ارتقاءهاي آن بيشتر ظاهري بوده و حداقل تغييرات فني را به همراه دارد. مرحلهٔ بعدي، مدل‌هاي GR به‌عنوان مدل‌هاي پرفورمنس واقعي مثل GR ياريس هستند که تغييرات فني زيادي مثل افزايش قدرت را تجربه مي‌کنند. در صدر اين خانواده هم مدل‌هاي GRMN قرار دارند که نهايت توانايي‌هاي گازو ريسينگ را نشان مي‌دهند.

حال پس‌ازآنکه چندي پيش نسخهٔ GR اسپرت براي مدل‌هاي فورچونر و هايلوکس ارائه شد، نوبت به کرولا کراس رسيده که به اين خانواده اضافه شود. اين خودرو در تايوان رونمايي شده و همان‌طور که گفته شد، طبق استراتژي گازو ريسينگ، ارتقاءهاي آن بيشتر ظاهري هستند اما تويوتا سيستم تعليق خودرو را تغيير داده و فرمان را تيزتر کرده تا اين کراس‌اوور کامپکت کمي اسپرت‌تر احساس شود.

بنابراين، در کرولا کراس GR اسپرت خبري از افزايش قدرت نيست و اين خودرو با همان پيشرانهٔ ۱.۸ ليتري بنزيني تنفس طبيعي عرضه مي‌شود که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نيوتن متر گشتاور دارد. اين نيرو از طريق يک گيربکس CVT به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌شود. علاوه بر اين، يک نسخهٔ هيبريدي با مجموع قدرت ۱۲۲ اسب بخار هم قابل خريداري خواهد بود.

 

قيمت کرولا کراس GR اسپرت در تايوان براي نسخهٔ بنزيني از معادل ۳۱,۶۰۰ دلار و براي هيبريدي از ۳۴,۱۰۰ دلار آغاز مي‌شود. انتظار مي‌رود تويوتا به‌زودي اين نسخه از کراس‌اوور کامپکت خود را براي ديگر بازارها هم معرفي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره