نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

«کوییک GX و کوییک GXR» چه مشخصاتی دارد؟

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی

پرشین خودرو/ کوییک GX جدیدترین عضو خانواده کوییک سایپا بوده که قرار است به‌زودی به بازار عرضه شود. این خودرو در دو تیپ کوییک GX و کوییک آر GX به فروش خواهد رسید که تنها تفاوت این دو نسخه مانند کوییک ساده و کوییک آر تنها به دو رنگ بودن بدنه و قطعات دکوراتیو خلاصه خواهد شد.

کوییک GX یکی از جدیدترین محصولات سایپا بوده که قرار است به‌زودی فروش آن توسط سایپا آغاز شود. کوییک GX در اصل نسخه فول کوییک S است که از نظر ظاهری نسبت به آن خودرو تفاوتی ندارد. کوییک S خود یک فیس لیفت خفیف از کوییک معمولی بود که تغییرات کمی نسبت به نسخه اولیه کوییک به خود دیده بود.

کوییک GX در نمای ظاهری کاملا شبیه به کوییک S بوده و از همان خط طراحی بهره می‌برد. بزرگترین شاخصه کوییک GX مانند کوییک S این است که در نمای جلو یک نوار مشکی رنگ چراغ‌های اصلی را به مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روز خودرو متصل کرده است که طبق گفته مهندسان سایپا این سبک طراحی الگوبرداری از چهره یوز ایرانی بوده است. تغییر بعدی در این نما مربوط به جلو پنجره و سپر خودرو می شود که باز طراحی شده و جلوه خوبی پیدا کرده‌ است.

همچنین چراغ‌های مخصوص روز نیز در کنار مه‌شکن خودرو تعبیه شده که در نسخه‌های اولیه کوییک یعنی کوییک معمولی و کوییک آر وجود نداشتند. در دیگر نماها نیز تفاوتی میان کوییک GX با دیگر کوییک‌ها وجود نداشته و همان ظاهر قبلی را شاهد هستیم. لازم به ذکر است که کوییک GXR نیز همانطور که اشاره کردیم مانند کوییک R بدنه و قطعات دکورایتو دو رنگ داشته و در دیگر بخش‌ها با کوییک GX مشترک است. 

با ورود به کابین کوییک GX همچنان همان کابین کوییک S برایمان تداعی خواهد شد تنها با چند تغییر. با توجه به اینکه کوییک GX نسخه فول کوییک S محسوب می‌شود این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیاست. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای دیگری نیز به سمت چپ فرمان افزوده شده‌اند. باقی اجزا اما تغییری نداشته و نسبت به دیگر تیپ‌های کوییک ثابت مانده‌اند. 

در بخش فنی اما کوییک GX به جدیدترین نسخه پیشرانه M15 مگاموتور تجهیز شده که با نام M15 GSI شناخته می‌شود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. پیشرانه M15 GSI نسبت به پیشرانه‌های قبلی M15 دچار تغییرات مثبتی شده که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن سیستم VVT-i و برقی شدن دریچه گاز اشاره کرد. همچنان این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. 

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوییک GX نسخه فول آپشن کوییک S بوده و به همین خاطر به امکاناتی نظیر دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس مجهز است. نسخه GXR نیز تنها بدنه و قطعات دکوراتیو داخلی آن به صورت دو رنگ بوده و تفاوت دیگری با نسخه GX ندارد. 

سایپا هنوز قیمت کوییک GX و کوییک GXR را مشخص نکرده و باید دید در نهایت این خودروی هاچ بک کراس سایپا چقدر قیمت خواهد خورد. این خودرو قرار است به‌زودی به فروش رسیده و تحویل آن از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شود. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره