نماد آخرین خبر

صدای محمد بحرانی در تالار انتظامی با نمایش «زنده به گور»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
صدای محمد بحرانی در تالار انتظامی با نمایش «زنده به گور»

ایسنا/ محمد بحرانی پیش از آنکه در برنامه‌های تصویری تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی به عنوان چهره‌ای مستعد برای عموم مردم شناخته شود، نزد خانواده نمایش عروسکی، هنرمندی توانمند به شمار می‌آمد.
 گرچه در این سال‌ها حضور او در پروژه‌های گوناگون تصویری، کمتر فرصتی نصیبش ساخته که در تئاتر نیز فعال باشد اما این روزها نمایشی با صداپیشگی او روی صحنه است که اجرای آن تا ۲۴ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران این روزها میزبان نمایشی است با عنوان «زنده به گور» که با کارگردانی مریم ایران‌منش روی صحنه است و محمد بحرانی به عنوان صداپیشه با اجرای آن همکاری دارد. او سال گذشته برای صداپیشگی این نمایش در جشنواره نوزدهم نمایش عروسکی تهران مبارک، جایزه بهترین صداپیشه را دریافت کرد.
«زنده به گور» که نامش برای دوستداران ادبیات نشانگر اقتباسی بودن متن این نمایش است، با دراماتورژی مهناز خطیبی روی صحنه است و خطیبی و ایران‌منش، هدایت عروسک‌های آن را بر عهده دارند.
این نمایش ویژه تماشاگران بزرگسال روی صحنه می‌رود و محمد بحرانی که سال‌ها پیش با بازی در نمایش «بهمن کوچیک» به کارگردانی مهران نائل و در کنار چهره‌های دیگری چون امیر سلطان احمدی و مهدی شاه پیری میزبان جمع پرشمار تماشاگران در تالار انتظامی شده بود، حالا با صداپیشگی در نمایش «زنده به گور»، حضوری تازه در این تالار دارد.
در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده: «نویسنده از روزمرگی زندگی خسته و کلافه شده است و برای رهایی تصمیم می‌گیرد روش‌های عجیبی را امتحان کند.»

نمایش «زنده به گور» برگزیده بهترین صداپیشه از نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک است و در بخش‌های بازی‌دهندگی و طراحی صحنه تقدیر شده است. این نمایش همچنین در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین نمایش و بهترین ساخت عروسک، نامزد دریافت جایزه شده است.
این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۴۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.
به جز این، «مَثلِث» دیگر نمایش عروسکی است که همچنان مورد اقبال تماشاگران است و تاکنون اجرای آن چندین نوبت تمدید شده است.
این نمایش که به کارگردانی قیس یساقی روی صحنه رفته، برای چندمین بار در تئاتر هامون اجرایش تمدید شده و قرار است تا اواخر مرداد ماه روی صحنه بماند.
این نمایش نیز جزو برگزیدگان نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک است که اجرای آن از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و قرار است تا ۲۶ مرداد ماه روی صحنه بماند.
متن این نمایش نوشته مشترک فواد زیدانلویی، قیس ‌یساقی، محمدجواد ‌مهدیان است که با بازی‌دهندگی و بازیگری محمدجواد ‌مهدیان و قیس ‌یساقی اجرا می‌شود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده: « هر قلمرویی شاهی دارد و هر شاهی خائنی، «مَثلِث» داستان خیانت یک مرد وفادار به شاه و داستان خیانت یک شاه وفادار به مرد و داستان خیانت یک زن وفادار به مرد و شاه است. یک مثلث خائنانه که در دل یک پاساژ اتفاق می‌افتد و هیچکس پایان آن را نمی‌داند جز سه برادر سرنوشت و سه نویسنده اثر!»
این نمایش برگزیده‌ی «بهترین اثر اقتباسی» از جشنواره پاپتلند قزاقستان و برگزیده جوایز بهترین اثر، بهترین عروسک گردانی، بهترین کارگردانی
و نیز کاندیدای جوایز بهترین متن، بهترین موسیقی، بهترین صدا پیشگی از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک است.
نمایش «مَثلِث» هر روز ساعت ۱۸ و به مدت ۴۰ دقیقه در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره