نماد آخرین خبر

اهدای قلب افتخاری فستیوال فیلم سارایوو به جان تورتورو

منبع
مهر
بروزرسانی
اهدای قلب افتخاری فستیوال فیلم سارایوو به جان تورتورو

مهر/ جان تورتورو در جشنواره فیلم سارایوو ۲۰۲۴ جایزه قلب افتخاری را دریافت می‌کند.

به نقل از ورایتی، جان تورتورو در سی‌امین دوره جشنواره فیلم سارایوو، با جایزه قلب افتخاری تجلیل می‌شود. این جایزه برای قدردانی از مشارکت وی در صنعت فیلم و تلاش او به عنوان بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهدا می‌شود.

جووان مارجانوویچ مدیر جشنواره فیلم سارایوو درباره وی گفت: او با بیش از ۴ دهه فعالیت حرفه‌ای، بازی‌های فراموش نشدنی را در طیف متنوعی ارایه کرده و فداکاری او برای هنر و تطبیق پذیری و توانایی وی در شکل دادن به اصالت هر شخصیتی که بازی می‌کند، موجب شده تماشای هر نقش وی لذت‌بخش باشد.

تورتورو که تحصیل کرده مدرسه درام ییل است، با شماری از فیلمسازان تحسین شده کار کرده که بازی در فیلم‌های اسپایک لی مانند «کار درست را انجام بده» و «تب جنگل»، «رنگ پول» مارتین اسکورسیزی، «مسابقه تلویزیونی» رابرت ردفورد، «آتش بس» فرانچسکو رزی، «چوپان خوب» رابرت دنیرو، «جعبه مهتاب» تام دی سیلو و «مادر من» نانی مورتی از جمله آنهاست.

در سال ۲۰۰۴، او در «گذر مخفی» درام تاریخی توسط کارگردان بوسنیایی آدمیر کنوویچ بازی کرد.

تورتورو بارها بازیگر جوئل و ایتن کوئن هم بوده و برای بازی در فیلم «بارتون فینک» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن و جایزه دیوید دوناتلو شد. او بازیگر فیلم‌های «ای برادر، کجایی؟»، «گذرگاه میلر» و «لبوفسکی بزرگ» این دو برادر هم بوده است.

وی جایزه دوربین طلای کن را برای «مک» که اولین تجربه کارگردانی‌اش بود، دریافت کرد. از دیگر فیلم‌های وی به عنوان کارگردان / نویسنده می‌توان به «ایلومیناتا»، «عشق و سیگار» با بازی سوزان ساراندون و کیت وینسلت، مستند «اشتیاق»، «ژیگولوی رو به زوال» با بازی وودی آلن و «نقش‌های مسیح» اشاره کرد.

در تلویزیون، تورتورو برای بازی در نقش هاوارد کوسل در «دوشنبه شب میهم» و بار دیگر برای «برانکس در حال سوختن» نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران شد. او برنده جایزه امی برای حضور در نقش بازیگر مهمان در «راهب» شد و نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران را برای «شبِ» شبکه اچ‌بی‌او کسب کرد. او با فصل دوم سریال «جدایی» اپل دیده خواهد شد.

در طول سی امین جشنواره فیلم سارایوو، تورتورو یک مستر کلاس برگزار می‌کند تا درباره حرفه و هنر خود صحبت کند. علاوه بر این با حضور وی فیلم «بارتون فینک» در جشنواره نمایش داده می شود.

پیشتر اعلام شده بود الکساندر پِین ۶۳ ساله کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی نیز قلب افتخاری امسال جشنواره را دریافت می کند.

سی‌امین دوره جشنواره فیلم سارایوو از ۱۶ تا ۲۳ آگوست (۲۶ مرداد تا ۲ شهریور) در بوسنی برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره