نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

بازیگر کمدی «قیف»: رضا عطاران بی‌نظیر است!

منبع
صبا
بروزرسانی
بازیگر کمدی «قیف»: رضا عطاران بی‌نظیر است!

صبا/ محمود نظرعلیان گفت: نقشم در «قیف» را خیلی دوست دارم. از آنجا که این اولین فیلم کارنامه کمدی من است، شروع کار در این فیلم برای من سخت بود و به هر حال دردسر داشت ولی پس از مدتی با راهنمایی‌های محسن امیریوسفی و رضا عطاران، نقش پادشاه هیرکان برایم راحت شد.
 «محمود نظرعلیان» درباره فیلم «قیف» تازه‌ترین کارش که این روزها با استقبال مردم در حال اکران است و نقش «پادشاه هیرکان» در این فیلم صحبت کرد.

او درباره چگونگی پذیرش بازی در این فیلم گفت: دوستی من با سعید ملکان به ۲۷ سال پیش برمی‌گردد… آن زمان در کاری با ایشان همکاری کردم و برایم خیلی جالب بود که بعد از ۲۷ سال دوباره با ایشان کار می‌کنم. سعید ملکان بازی در این فیلم را به من پیشنهاد داد و بعد از خواندن فیلمنامه، کار کلید خورد.
این بازیگر درباره چگونگی ارتباطش با این نقش فانتزی کمدی در فیلم «قیف» گفت: من نقشم در «قیف» را خیلی دوست داشتم. یک نقش خاص و ویژه بود و من همه تلاشم را برای ایفای هرچه بهتر این نقش به کار بردم.
در کارنامه سینمایی من، این نقش اولین کار کمدی به حساب می‌آید. در واقع من تاکنون نقش کمدی بازی نکرده بودم و دوستانی همچون محسن امیریوسفی و سعید ملکان در ایفای این نقش به من اعتماد کردند. من نیز از پیشنهاد بازی در این نقش استقبال کردم. شروع کار برای من سخت بود و به هر حال دردسر داشت ولی پس از مدتی با راهنمایی‌های محسن امیریوسفی و رضا عطاران نقش برایم راحت شد. در نهایت مخاطب باید فیلم و بازی من را قضاوت کند و امیدوارم که مخاطبین سینما نیز از این کار راضی باشند.
بازیگر تحسین‌شده «مردی که اسب شد» اظهار داشت: به جرات می‌گویم کل کارهای رضا عطاران ماندگار است ولی این کار در بین کارهای خود او هم یک فیلم استثنایی است… دوستی من با آقای عطاران از فیلم «دراکولا»  شروع شد که ایشان در آن فیلم  کارگردان و بازیگر بود. در سینمای کمدی ایران رضا عطاران یگانه و یکتاست و هرکه به کارهای آقای عطاران علاقه‌مند است با عشق و علاقه این فیلم را ببینند.
او با اشاره به پشت صحنه صمیمانه و پر از رفاقت فیلم، ادامه داد: در این فیلم انرژی خیلی بالایی وجود داشت و رقابتی در کار نبود و همه با هم رفاقتی و دوستانه کار می کردند… همین امر باعث شد فیلم بیشتر از آنچه گمان می‌رفت دیده شود. گرچه من تاکنون فیلم کمدی نکرده بودم ولی بازی در «قیف» برای من بسیار لذت بخش بود و با تمام توان این نقش را ایفا کردم.
 محمود نظرعلیان که حضور فعال و موفقی در سینمای کوتاه دارد و سال پیش دو جایزه از جشنواره‌های یونان و هلند برای بازی در فیلم‌های کوتاه «مرد ابری» و «حروف‌چین» به دست آورده بود، در پاسخ به اینکه ایفای نقش‌های جدید چقدر در پیشنهادهای بعدی شما تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: با اینکه این فیلم حدودا چهل و پنجمین فیلم بلند من است و همین تعداد نقش در فیلم‌های کوتاه هم بازی کرده‌ام که برخی در جشنواره‌های خارجی دیده شده‌اند، با این حال اکثر کارهایم را – چه در فیلم‌های بلند و چه در فیلم‌های کوتاه- با دقت انتخاب می‌کنم و فیلمنامه، نوع نگاه و کارگردان و عوامل فیلم همه برای من مهم هستند. در انتخاب‌های بعدی هم باید بیشتر دقت کنم و مابقی به دوستانی بر می‌گردد که علاقمند هستند با آنها همکاری کنم.
بازیگر «زیر نور ماه»، «سیزده ۵۹»، «همه چیز برای فروش» و «پوست» با اشاره به اینکه نقش‌های جدید باعث می‌شود بازیگر به توانایی‌های خود پی ببرد، افزود: برای بازیگر، نقش‌های جدید و متنوع لازم است تا خود را محک بزند و این کار برای من چنین حالتی داشت. یک تجربه به یادماندنی که بابت این تجربه خوب باید از تهیه کننده، کارگردان و نویسنده فیلم تشکر کنم. سعید ملکان تهیه کننده نامداری در سینمای ایران است و در این کار چیزی کم نگذاشت و این باعث دلگرمی من و دیگر بازیگران بود، ضمن اینکه سعید ملکان، رضا عطاران و محسن امیریوسفی تا از پلانی راضی نمی‌شدند، کار متوقف نمی‌شد و از نظر فیلمبرداری و پرداخت به شخصیت‌ها در این فیلم خیلی تلاش شد.
او گفت:  فیلم «قیف» برای همه عوامل از جمله تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران کار پرتلاشی بود. بازیگران این فیلم همه درجه یک بودند و برای این کار خیلی زحمت کشیدند و امیدوارم این فیلم به خوبی دیده شود و به یک کار ماندگار در سینمای ایران بدل شود. به علاقمندان سینما توصیه می‌کنم تا حتما فیلم «قیف» را ببینند چون با فیلم‌های دیگر خیلی متفاوت است. چنین کاری در سینمای ایران ساخته نشده یا اگر بوده، خیلی کم بوده است.
نظرعلیان که سابقه فیلمسازی هم دارد و بنیان‌گذار انجمن سینمای جوانان در زنجان، تبریز و اردبیل است، در شمال غرب ایران به «پدر سینمای جوان» مشهور است. ‌او درباره کارهای خود در آینده، اظهار داشت: من با کوله‌بازی از تجربه به اینجا رسیده‌ام اما تا به امروز، هنوز در حال یادگیری هستم. این یادگیری را دوست دارم و علاقه دارم هرچه بیشتر در این عرصه فعالیت کنم و یاد بگیرم. قرار است در چند پروژه حضور داشته باشم که اگر مشکلی پیش نیاید یکی از آنها همین روزها کلید می‌خورد. من کماکان تلاش می‌کنم که در کارهای متفاوت، ایفاگر نقش‌های متفاوت باشم.
 فیلم کمدی فانتزی «قیف» آخرین ساخته محسن امیریوسفی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان، با بازی رضا عطاران، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیک‌خواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمیدرضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر روی پرده سینماهاست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره