نماد آخرین خبر

فیلم «شه‌سوار» سعی بر ساخت قهرمان داشت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فیلم «شه‌سوار» سعی بر ساخت قهرمان داشت

باشگاه خبرنگاران/ یک منتقد سینما گفت: فیلم شه‌سوار نشان می‌دهد شما ایده داری و سعی می‌کنی قهرمان بسازی؛ موضوعی که در سینمای ایران وجود ندارد.
امیر قادری، منتقد سینما در برنامه «هفت» شبکه نمایش به نقد و بررسی فیلم «شه‌سوار» پرداخت و گفت: تا وقتی حسین نمازی بخواهد به این شکل فیلم بسازد، فیلمش اتفاق نمی‌شود. حیف است که فیلم‌های این کارگردان بیایند و بروند. چون تهیه‌کننده خود حسین نمازی است. به تاریخ سینما نگاه کنید می‌بینید سینما ترکیبی از کارگردانان خلاق و تهیه‌کننده‌هایی است که مدام به بازیگر فشار می‌آورند. من می‌گویم اگر نمازی تهیه‌کننده نباشد، به حداقل فیلمنامه «شه‌سوار» راضی نمی‌شود. این فیلم نشان می‌دهد شما ایده داری. یعنی سعی می‌کنی قهرمان بسازی. چیزی که در سینمای ایران وجود ندارد. کارگردان میزانسن‌های شلوغ را خوب در می‌آورد و برای هر سکانس نکته دارد، که در سینمای ایران کم شاهد آن هستیم. با این حال، کلیت فیلم رخداد نمی‌شود.
رضا صدیق، دیگر منتقد سینما ابتدای صحبت‌های خود را با این گلایه از مسئولان فرهنگی آغاز کرد که ما اگر جنگ ۳۳ روزه لبنان را نقطه عطف اولیه محور مقاومت و شکست داعش در منطقه را نقطه عطف دوم بدانیم، الان شاهد نقطه عطف سومِ محور مقاومت در جهان هستیم. این در حالی است که هیچ بسته قصه‌دار سینمایی یا سریالی نداریم، که به مخاطبان بخصوص نسل دهه هشتاد و نود درباره محور مقاومت توضیح بدهد.
خیلی‌ها می‌گفتند که ممکن است بخش خاکستری جامعه با «وعده صادق ۲» همراه نباشد. مقصر این ماجرا کیست؟ کسی است که نتوانسته روایتی از نزدیکی مردم ایران و محور مقاومت ارائه بدهد. امروز مقصر اصلی ایجاد سوال در ذهن جوانان تک تک دستگاه‌ها و مدیران فرهنگی در حاکمیت هستند. ما با نسل هشتاد و نودی مواجه هستیم، که نسل شنوایی است. نسلی است که اگر اطلاعات درست به آن داده شود، با تو همراه خواهد بود. حالا که نسل امروز از جنگ هشت ساله فاصله گرفته، باید از محور مقاومت چیزی بداند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره