logo

چطور مرغ سوخاری در فر درست کنیم؟

منبع
بروزرسانی
چطور مرغ سوخاری در فر درست کنیم؟

چی بپزیم/ درست‌کردن مرغ سوخاری در فر یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که این روزها به‌شدت ترندی هم محسوب می‌شود. بافت رویی این غذا که بسیار ترد و ادویه‌دار است در کنار نرمی و آب‌دار بودن گوشت مرغ، ترکیبی رویایی و بی‌نظیر از چشیدن بهترین طعم غذا را ساخته است.

ازآن‌جایی‌که ذائقه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد، دستور پخت‌های متنوعی برای تهیه این غذا در نظر گرفته می‌شود. اما در این مقاله روش پخت مرغ سوخاری با فر را آموزش خواهیم داد. این روش نسبت به روش‌های دیگر بسیار ساده و حتی مقرون‌به‌صرفه هم است.

بهترین رسپی برای تهیه مرغ سوخاری در فر
تمام نقطه عطف در این غذا وابسته به لایه رویی و ترد آن است که با ادویه‌های مختلفی مزه‌دار می‌شود اما آرد پای ثابت این لایه را تشکیل می‌دهد. در ادامه به بهترین و ساده‌ترین روش برای پخت مرغ سوخاری در فر و معرفی مواد اولیه اشاره می‌شود.

مواد اولیه برای تهیه مرغ سوخاری در فر
تکه‌های ران یا سینه مرغ
یک فنجان آرد سفید
نمک و فلفل
یک فنجان پودر سوخاری
3 عدد تخم‌مرغ
یک قاشق چای‌خوری پاپریکا
کمی روغن

برای تهیه این سبک مرغ سوخاری نیاز به 3 عدد ظرف دارید. در یکی از آن‌ها آرد را اضافه کرده و با نمک و فلفل ترکیب کنید. در ظرف دیگر آرد سوخاری را بریزید. در ظرف سوم تخم‌مرغ‌ها را شکسته و به‌خوبی هم بزنید.

تکه‌های مرغ که هیچ رطوبتی ندارند را یک‌به‌یک درون ظرف آرد قرار داده و خوب به آن آغشته کنید. در مرحله بعد آن را داخل ظرف تخم‌مرغ‌های خردشده بگذارید و اجازه دهید تا به همه جای مرغ نفوذ کند. در نهایت ظرف سوم که پودر سوخاری در آن قرار دارد را استفاده کنید و مرغ را درونش بغلتانید.

از سمت دیگر فر را روشن کنید تا گرم شود. ظرفی را که قصد دارید درون فر قرار دهید را با کمی روغن چرب کنید. تکه‌های سوخاری مرغ را درون آن بچینید و داخل فر قرار دهید. به‌مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا مرغ‌ها به‌خوبی ترد و پخته شوند.

تهیه مرغ سوخاری در فر با آویشن و فلفل قرمز
اگر دوست دارید تا مرغ سوخاری را با طعمی متفاوت‌تر امتحان کنید بد نیست این روش را هم در لیست خود قرار دهید. این روش با طعم سیر و آویشنی که دارد قطعا می‌تواند تجربه عالی در چشیدن طعم‌ها را برایتان به‌وجود آورد. در واقع این نحوه تهیه سوخاری یکی از دستورات پرطرفدار در آشپزی محسوب می‌شود.

مواد اولیه برای تهیه مرغ سوخاری در فر:
سینه مرغ
پودر سوخاری
تخم‌مرغ

روغن
پاپریکا
پودر سیر
نمک و فلفل سیاه
آویشن
فلفل قرمز

در مرحله اول در طرز تهیه مرغ سوخاری برای اینکه طعم و طراوت مرغ را بیشتر کنید بهتر است پودر سوخاری را در سینی فر ریخته و با کمی روغن ترکیب کنید و درون فر قرار دهید تا ترد شود. پس‌از اینکه از فر خارج کردید به آن پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه را اضافه کنید. تا این‌جا یکی از مراحل مهم تهیه این غذا انجام شد.

در ادامه تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جدا شکسته و به‌خوبی هم بزنید تا کاملا یک‌دست شوند و با اضافه‌کردن نمک آن‌ها را طعم‌دار کنید. سپس تکه‌های تمیز و خشک‌شده را درون ظرف تخم‌مرغ‌ها قرار داده و مرغ‌ها را آغشته به آن‌ها کنید. بعداز انجام این‌کار تکه‌ها را به ظرف پودر سوخاری که از قبل آن را آماده کرده‌اید انتقال دهید و آن‌ها را با این پودر خیلی خوب بپوشانید.

حالا می‌توانید تکه‌های مرغ آماده‌شده را روی سینی فر یا توری بچینید و داخل فر قرار دهید. این غذا به دمای 180درجه سانتی‌گراد برای پخت نیاز دارد و تقریبا 30 دقیقه طول می‌شود تا گوشت‌ها به‌خوبی پخته و لایه رویی‌شان ترد و طلایی شوند.
برای اضافه شدن طعم فلفل قرمز و آویشن را می‌توانید امتحان کنید. اولین روش این است که این ترکیب را به پودر سوخاری مانند چاشنی‌های دیگر اضافه کنید. اما در روش بعدی، اضافه کردن فلفل قرمز و آویشن به تکه‌های مرغ باشد. دقیقا قبل‌از این‌که آن‌ها را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید.
این طعم از مرغ سوخاری در فر یکی از بهترین طعم‌ها در بین سوخاری‌ها محسوب می‌شود که با مقدار موادی بسیار کم و مناسب هم قابل تهیه است. بااین‌حال می‌توان به اقتصادی بودن این روش هم اشاره کرد.

انجام چه نکاتی پخت مرغ سوخاری در فر را خوش‌طعم‌تر خواهد کرد؟
آشپزی فعالیتی است که با هر تغییر کوچک در مراحل تهیه پخت می‌توانید طعم‌، رنگ و بافت غذا را به سبک و سلیقه خود تغییر دهید. پخت سوخاری‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست و در دنیا دستور پخت‌های بسیاری برای آن تعریف شده است. با انجام این تکنیک‌های کوچک اما کارآمد می‌توانید مرغ سوخاری باکیفیت‌تر داشته باشید.
برای نرمی و آب‌دار شدن بیشتر گوشت مرغ آن را قبل‌از تهیه به‌مدت 2 ساعت در دوغ قرار دهید و بگذارید در یخچال استراحت کند. اگر فرصت بیشتر داشتید که بهتر است این بازه زمانی یک شبانه‌روز باشد.
ترکیب نشاسته ذرت و آرد می‌تواند لایه روی سوخاری را تردتر کند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تردی علاقه زیادی دارند از این ترکیب حتما استفاده کنید. در غیر این ‌صورت می‌توانید نشاسته ذرت را از این مخلوط حذف کنید و تنها از آرد سفید استفاده کنید.
در دستورپخت‌های مطرح‌شده از یک مرغ کامل تکه‌تکه‌شده استفاده شد. با خرید تکه‌های مرغ یک‌دست می‌توانید کیفیت مرغ سوخاری را بالا ببرید.
برای تهیه این غذا می‌توانید به‌غیر از فر از لوازم الکتریکی دیگری مثل هواپز هم استفاده کنید. در واقع استفاده از این روش می‌تواند راحت‌تر و تنظیم حرارت پخت ساده‌تر باشد. بااین‌حال استفاده از ماهی‌تابه‌های نچسب هم می‌توانند گزینه خوبی باشند.
برای این‌که مرغ سوخاری پوکی داشته باشید حتما باید از دوغ استفاده کنید. اگر طعم دوغ را در غذا نمی‌پسندید می‌توانید کمی شیر را با سرکه مخلوط کرده و تکه‌ها مرغ را به مدت نیم‌ساعت درون این ترکیب قرار دهید.
از آردهای دیگری هم می‌توان برای تهیه مرغ سوخاری در فر استفاده کرد. می‌توانید از انواع آردها و پودرهای سوخاری بازاری یا دست‌ساز بنا به سلیقه خود استفاده کنید. بهترین نمونه پودرهای سوخاری پانکو است که طعم آویشن و فلفل را هم دارد.

جمع‌بندی
یکی از محبوب‌ترین غذاها که این روزها هم بسیار ترندی است سوخاری‌ها هستند. تهیه مرغ سوخاری در فر از ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین دستورپخت‌های آشپزی محسوب می‌شود که تمامی نکات و فوت‌وفن‌های آن به‌صورت مفصل توضیح داده شد.
این طعم مدیون تعداد زیادی چاشنی و ادویه است که توانسته به‌درستی هرچه تمام‌تر آن‌ها را با هم مخلوط و به‌کار گیرد. البته که طرز تهیه این غذا به نمونه‌های معرفی‌شده خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید با ابتکار و خلاقیت بالا بهترین طعم‌ها را در آن بیافرینید. ممنونیم که تا انتهای این مطلب آموزش آشپزی از اسنپ اکسپرس همراه ما بودید. امیدواریم با رسپی داده‌شده مرغ سوخاری خوشمزه پخته و در کنار خانواده میل کنید. نوش جان!

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره