نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

اگر طالب «طالبی» شیرین هستی، بخوان!

منبع
جام جم
بروزرسانی
اگر طالب «طالبی» شیرین هستی، بخوان!

جام جم/ شاید هیچ چیزی در فصل تابستان به اندازه یک آب طالبی شیرین و خنک شما را سرحال نیاورد. البته که اگر طالبی شیرین نباشد، می‌توان با کمی شکر طعم آن را بهتر کرد اما طالبی شیرین و رسیده چیز دیگری‌است. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه باید طالبی‌های شیرین و رسیده را تشخیص دهیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت راهکارهایی برای انتخاب یک طالبی شیرین و خوشمزه وجود دارد که می‌خواهیم آنها را با هم مرور‌کنیم.
طالبی رسیده با طعم شیرین و خوشمزه‌اش سرشار ازخواص و ترکیبات فوق‌العاده مفید برای بدن است. نکته جالب در مورد طالبی رسیده و شیرین این است که طالبی بعد از چیده شدن دیگر نمی‌رسد. یعنی اگر یک‌طالبی نرسیده و کال را بخرید، هیچ‌گاه با چند روز قرار‌گرفتن در پیشخوان آشپزخانه شیرین‌تر نخواهد شد.

با گذشت زمان معمولا طالبی فقط نرم‌تر و آبدارتر می‌شود و به مرور شروع به پوسیده شدن می‌کند. بنابراین بهتر است در زمان خرید دنبال طالبی‌‌های کاملا رسیده و شیرین باشید.
رنگ طالبی: طالبی رسیده باید رنگ زرد متمایل به طلایی داشته باشد. اگر به پوست طالبی دقت کنید رنگ برخی از آنها زرد مایل به سبز است. این طالبی‌ها معمولانرسیده هستند.بنابراین برای تشخیص طالبی رسیده و شیرین به دنبال میوه‌هایی باشید که زردتر‌هستند.رنگ طالبی رسیده می‌تواند بژ، طلایی یا زرد کرمی باشد. سبز بودن طالبی نشان‌دهنده نارس بودن آن است.
پوست: یکی دیگر از روش‌های تشخیص طالبی رسیده و شیرین از طالبی نرسیده دقت کردن به ظاهر پوست آن است. طالبی رسیده به هیچ عنوان پوست صافی ندارد. در واقع اگر پوست طالبی صاف باشد، یعنی به‌درستی نرسیده است و احتمالا مزه شیرین و خوبی هم ندارد. برای انتخاب طالبی رسیده و شیرین باید آنهایی را انتخاب کنید که پوست زبری دارند.
قسمت انتهایی: قسمت پایین وانتهایی طالبی تازه باید کمی نرم باشد.زمانی که به این بخش ازطالبی دست می‌زنید، بایدکمی به داخل متمایل شود. اگراین قسمت از میوه خیلی خشک و سفت باشد، یعنی طالبی هنوز به طور کامل نرسیده است.
بوی شیرینی‌: ‌در قسمت انتهای طالبی یک دایره دکمه‌ای شکل وجوددارد.برای تشخیص طالبی رسیده ازکال باید این قسمت رابه بینی خود نزدیک کنید و خوب بوبکشید. اگر عطروبوی شیرینی از این بخش از طالبی به مشام‌تان خورد، پس باید بدانید که طالبی کاملا رسیده و شیرین است.
لازم نیست انتهای طالبی را فشار دهید تا بوی آن را متوجه شوید. اگر عطر زیادی از این بخش از طالبی حس نمی‌کنید، احتمالا به این دلیل است که طالبی مورد نظر شما هنوز رسیده و شیرین نیست. اگر طالبی بوی خنثی، تخمیر شده یا بد دارد، احتمالا بیش از حدرسیده و کیفیت خوبی ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره