نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه مربای بامبلبری، مربایی با طعم تابستان

منبع
بيتوته
بروزرسانی
طرز تهیه مربای بامبلبری، مربایی با طعم تابستان

بیتوته/ مربای بامبلبری یک پخش لذت بخش برای به تصویر کشیدن ماهیت تابستان است. این مربا که با طعم شیرین و ترش توت های مخلوط همراه است. این مربای خانگی برای نان تست، اسکون یا حتی به عنوان رویه پای عالی است، این مربای خانگی به طرز شگفت انگیزی آسان درست می شود.
طرز تهیه مربا بامبلبری :
مربای بامبلبری روشی لذت بخش برای به تصویر کشیدن ماهیت تابستان است. این مربا با طعم شیرین ترش توت های مخلوط، برای پخش کردن بر روی نان تست، اسکون یا حتی به عنوان پرکننده پای مناسب است.
این مربای خوشمزه از ترکیب ریواس، توت فرنگی، هلو، شاه توت و زغال اخته درست می شود.
مواد لازم برای مربا بامبلبری :
 شکر سفید6 پیمانه

 ریواس خرد شده1 فنجان
 توت فرنگی له شده1 فنجان
 هلو له شده1 فنجان
 شاه توت له شده1 فنجان
 زغال اخته له شده1 فنجان
 سیب خرد شده1 فنجان
 پکتین میوه (مانند Sure-Jell) 1 (1.75 اونس) بسته 
طرز تهیه مربای بامبلبری :
شکر، ریواس، توت فرنگی، هلو، شاه توت، زغال اخته و سیب را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. به جوش بیاورید. به مدت 10 دقیقه با هم زدن مدام بجوشانید. پکتین را به قابلمه اضافه کنید و با حرارت ملایم بجوشانید تا زمانی که غلظت مربا به صورتی باشد که مربا پشت یک قاشق فلزی را بپوشاند، در حین پخت کف روی مربا را بگیرید. سپس شعله ی زیر آن را خاموش کنید. اجازه بدهید مربا کاملا خنک شود، در این زمان درب قابلمه را نگذارید. در حین پخت مربا بامبلبری کف آن را جدا کنید
مربا را در شیشه های خشک و تمیز و استریل شده بسته بندی کنید و تا 1/4 اینچ از روی آن پر کنید. یک چاقوی تمیز یا کاردک نازک را دور داخل شیشه ها بزنید تا حباب های هوا از بین برود. لبه ها را با یک حوله کاغذی پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود. درب های شیشه ها را ببندید و حلقه ها را محکم پیچ کنید.
یک توری را در کف یک ظرف بزرگ قرار دهید و تا نیمه آن را با آب پر کنید. بگذارید به جوش بیاید و شیشه ها را با فاصله 2 اینچ از هم در آب در حال جوش با استفاده از نگهدارنده پایین بیاورید. اگر مقدار آب آن کم است، آب جوش بیشتری بریزید تا شیشه ها را حداقل 1 اینچ بپوشاند و آن ها را بجوشانید. درب روی آن را ببندید و اجازه بدهید به مدت 10 دقیقه به همان صورت باقی بماند.
 برای نگهداری طولانی مربا در پایان پخت مربا بامبلبری آن را به صورت کنسرو کنید


شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و به مدت 12 تا 24 ساعت با فاصله چند اینچ از هم در محیط اتاق استراحت دهید. مرکز هر درب را با انگشت فشار دهید تا مطمئن شوید که درب بالا یا پایین نمی رود. حلقه ها را برای نگهداری بردارید و به مدت یک سال در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.



نکاتی برای تهیه مربا بامبلبری :
• برای تهیه مربا بامبلبری، می توانید هلو، سیب، ریواس را به دلخواه حذف کنید. اما همه ی این مواد به مربا شما طعم ملسی می دهد که بسیار لذت بخش است.
• اگر در حین پخت، مربا بیش از حد کف کرد، می توانید یک تکه کره برای کاهش آن اضافه کنید.
• می توانید ژلاتین را جایگزین پکتین کنید.

• می توانید بافت مربای خود را با له کردن مقداری از انواع توت ها و میوه های دیگر تهیه کنید،
• این باعث ایجاد مربا نرم‌تر می‌شود، حتی می توانید برخی از توت ها را درشت تر باقی بگذارید و میوه های دیگر را له کنید. و همه ی میوه ها را به یک اندازه خرد کنید. و شاتوت ها و زغال اخته را خرد نکنید تا مربای شما بافتی درشت تر داشته باشد. این کاملا سلیقه ای است.
• با خیال راحت ترکیب توت را به دلخواه خود تنظیم کنید. می توانید از یک نوع توت یا ترکیبی از انواع مورد علاقه خود استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره