نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه یک سالاد متفاوت و مقویِ تابستانی

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه یک سالاد متفاوت و مقویِ تابستانی

فرارو/ سالاد ماکارانی با عدس نوعی سالاد سبزیجات است که از ترکیب ماکارانی با عدس، خیارشور، فلفل دلمه‌ای، پیاز داغ و... تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.

 سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند.

سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد ماکارانی با عدس نوعی سالاد بسیار مقوی و خوشمزه است که از ترکیب ماکارانی فرمی با عدس پخته، خیار شور، فلفل دلمه‌ای و... تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد. اگر دوست دارید این‌بار یک ظرف سالاد ماکارانی متفاوت درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماکارانی فرمی: ۲۵۰ گرم

عدس پخته: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای کوچک: ۱ عدد

خیارشور: ۱۰۰ گرم

پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

ماست سفت: ۴ قاشق غذاخوری

شوید خشک: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه یک سالاد متفاوت و مقویِ تابستانی

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا ماکارانی فرمی را داخل آب جوش و کمی نمک به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود، سپس ماکارانی را آبکش کنید و وقتی آب اضافه آن کشیده شد، ماکارانی را داخل یک کاسه مناسب بریزید. در مرحله بعد عدس پخته، فلفل دلمه‌ای خرد شده، خیار شور خرد شده و پیاز داغ را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. داخل یک کاسه دیگر سس مایونز، ماست سفت، آب لیمو، شوید، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا سس یکدست شود. در آخر سس آماده را به سالاد اضافه کنید و مواد سالاد را خوب هم بزنید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند. ظرف سالاد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ـ پیاز داغ عطر و طعم بسیار خوبی به غذا می‌دهد؛ اما نکته مهم این است که پیاز داغ باید کاملاً ریز و خشک باشد. برای داشتن یک پیاز داغ پودری و خشک پیاز را به صورت نازک برش بزنید؛ سپس در روغن فراوان که از قبل داغ شده است، سرخ کنید. به این نکته توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد؛ بنابراین نباید حجم زیادی از پیاز را در یک مرحله اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملاً گرفته شود. سپس روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز‌های جدیدی را که سرخ کرده‌اید، روی پیاز داغ‌های قبلی نریزید؛ چون باعث روغنی شدن قبلی‌ها می‌شود. علاوه‌بر این باعث می‌شود که پیاز داغ حالت خمیری پیدا کند.

۲ـ فلفل دلمه‌ای یکی از سبزیجات پرخاصیت است که مصرف آن برای تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

۳ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره