نماد آخرین خبر

راز خوشمزه‌ترین کاری مرغ تایلندی که باید امتحان کنید!

منبع
بروزرسانی
راز خوشمزه‌ترین کاری مرغ تایلندی که باید امتحان کنید!

چی شی/ کاری مرغ تایلندی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه در تایلند است که با مخلوطی از مواد معطر و خوش طعم همراه با شیر نارگیل تهیه می‌شود. این غذا با عطر و طعم بی‌نظیر خود، تجربه‌ای متفاوت از آشپزی تایلندی را به شما ارائه می‌دهد. در این دستور پخت، ما از ترکیبی از سینه مرغ خرد شده، بادمجان، نخود فرنگی و ادویه کاری به همراه شیر نارگیل برای خلق یک غذای خوشمزه و راحت استفاده می‌کنیم.
برای تهیه کاری مرغ تایلندی، ادویه کاری را در روغن داغ تفت داده و سپس شیر نارگیل را اضافه کنید. مرغ، بادمجان تفت داده، نخود فرنگی، برگ بو، شکر و سس سویا را اضافه کرده و با حرارت ملایم بپزید. در پایان، برگ ریحان و فلفل سبز را اضافه کرده و با برنج سرو کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر نارگیل۵۰۰ گرم
سینه مرغ خرد شده۴۰۰ گرم

نخود فرنگی۱۰۰ گرم
برگ ریحان۲۰ گرم
بادمجان۴ عدد
برگ بو۴ عدد
فلفل سبز خرد شده۱ عدد
کاری۴ قاشق غذاخوری
روغن۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۱ قاشق غذاخوری
شکر۱/۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه کاری مرغ تایلندی
مرحله ۱: آماده سازی ادویه کاری
روغن را در تابه‌ای گود داغ کنید و ادویه کاری را به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. این کار باعث می‌شود طعم ادویه‌ها در تمام غذا پخش شود و عطر فوق‌العاده‌ای به غذا ببخشد.


مرحله ۲: اضافه کردن شیر نارگیل
پس از تفت دادن ادویه کاری، شیر نارگیل را به تابه اضافه کنید. شعله را کمی زیاد کنید تا شیر نارگیل به جوش آید و ترکیب ادویه کاری و شیر نارگیل، پایه‌ای خوش طعم برای سس غذای ما فراهم آورد.
 
مرحله ۳: تفت دادن بادمجان
بادمجان‌ها را خلالی خرد کرده و در تابه‌ای جداگانه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شوند. تفت دادن بادمجان‌ها قبل از اضافه کردن به مخلوط کاری باعث می‌شود بافت بهتری داشته باشند.

مرحله ۴: اضافه کردن مرغ و سبزیجات
مرغ خرد شده، بادمجان تفت داده شده، نخود فرنگی و برگ بو را به تابه حاوی مخلوط کاری و شیر نارگیل اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مرغ و سبزیجات با طعم ادویه کاری و شیر نارگیل آغشته شوند.

 
مرحله ۵: اضافه کردن شکر و سس سویا
شکر و سس سویا را به مواد داخل تابه اضافه کنید. شکر کمی شیرینی به غذا می‌افزاید و سس سویا طعم دلنشین و کمی شوری به آن می‌بخشد. این ترکیب طعم‌ها بسیار مهم است تا تعادل طعم در غذا حفظ شود.

مرحله ۶: پختن تا زمان جا افتادن غذا
بگذارید تمام مواد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با هم بپزند تا مرغ کاملا پخته و طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند. در این مدت، غذا غلیظ‌تر می‌شود و طعم‌ها عمیق‌تر.
 
مرحله ۷: سرو کردن
در انتهای پخت، برگ ریحان تازه و فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. کاری مرغ تایلندی خوش طعم و معطر آماده است. آن را در کنار برنج سفید سرو کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. نوش جان!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره