نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی دنیا را با این دستور بپزید!

منبع
فرارو
بروزرسانی
خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی دنیا را با این دستور بپزید!

فرارو/ کیک شکلاتی یکی ازا نواع کیک‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است که به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود که در این نوع کیک، شکلات و گاناش جز مواد اولیه است.
 کیک‌ها ازجمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. تکلیف کیک‌های شکلاتی هم که مشخص است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که کیک شکلاتی را دوست نداشته باشد. کیک‌های شکلاتی بسیار متنوع هستند و با دستور‌های مختلفی تهیه می‌شوند. این کیک شکلاتی که در این مطلب می‌خواهیم آموزش آن را ارائه کنیم، نوعی یک شکلاتی بسیار لطیف و‌تر است که از ترکیب کیک شکلاتی با پودینگ و گاناش تهیه می‌شود. اگر عاشق کیک شکلاتی هستید و دوست دارید کیک‌های جدید و خوشمزه را در منزل بپزید، در ادامه این مطلب با آموزش کیک شکلاتی ویژه با ما همراه باشید.
مواد لازم
آرد سفید قنادی: ۱ پیمانه
تخم مرغ متوسط: ۳ عدد
شکر: ۱ پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه
آب جوش: یک دوم پیمانه
شیر: یک دوم پیمانه
بکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: یک سوم پیمانه
پودر قهوه فوری: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی
شیر: ۲ لیوان
شکر: ۴ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شکلات سکه‌ای: ۵۰ گرم
کره: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
شکلات سکه‌ای: ۷۰ گرم
طرز تهیه
برای درست کردن این کیک شکلاتی ابتدا آرد را با بکینگ پودر، وانیل، پودر کاکائو و نمک با هم مخلوط و الک کنید، سپس داخل یک کاسه مناسب بریزید. حالا شکر، روغن، شیر و تخم مرغ‌ها را به آرد اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. قهوه را با آب جوش مخلوط کنید و روی آن سرکه بریزید، سپس این ترکیب را به مواد کیک اضافه کنید و فوری هم بزنید تا با مایه کیک مخلوط شود. کف قالب یا ظرف موردنظرتان را چرب کنید و مایه کیک را توی قالب بریزید و داخل فر ۱۷۵ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد و پف کنید. بعد از اینکه کیک پخت، آن را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملا سرد شود.

در این فاصله پودینگ شکلاتی را درست کنید. ابتدا شیر را همراه با شکر و نشاسته ذرت و پودر کاکائو داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و شکلات سکه‌ای و کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا باز شود. پودینگ را داخل یک کاسه بریزید و روی کاسه را سلفون بکشید و کنار بگذارید تا پودینگ خنک شود.
برای درست کردن گاناش، خامه را روی حرارت بگذارید تا فقط گرم شود، سپس شکلات سکه‌ای را به آن اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. مواد را هم بزنید تا شکلات کاملا با خامه مخلوط شود. بعد از اینکه کیک خنک شد، آن را از قالب خارج کنید و کیک را برش بزنید، طوری که دو لایه مساوی از کیک داشته باشید. روی یک لایه پودینگ خنک شده را بریزید و با قاشق پخش کنید، سپس لایه دوم را روی پودینگ قرار بدهید. روی لایه دوم کیک، گاناش بریزید و روی گاناش، پودر کاکائو الک کنید. کیک شکلاتی خوشمزه و خاص شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره