نماد آخرین خبر

شب دوش بگیریم یا صبح؟

منبع
فراديد
بروزرسانی
شب دوش بگیریم یا صبح؟

فرادید/ بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۲، بین افرادی که صبح‌ها دوش می‌گیرند (۴۲ درصد) و کسانی که عصرها دوش می‌گیرند (۳۸ درصد) اختلاف نسبتاً کمی وجود دارد.

مطالعاتی کمی درباره این دو گروه انجام شده است، اما سال ۲۰۱۹ دانشمندان تمام شواهد مربوط به فواید دوش آب گرم قبل از خواب را بررسی کردند.

نتایج بررسی آن‌ها نشان داد که دوش آب گرم کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و اگر این کار را یک یا دو ساعت قبل از خواب انجام دهید کمک می‌کند سریعتر بخوابید.

شب دوش بگیریم یا صبح؟

تصور می‌شود ریتم شبانه‌روزی ما تا حدی متأثر از دمای بدن ماست که به طور طبیعی عصرها پایین‌تر است. آب گرم دمای مرکزی بدن را کاهش می‌دهد (با افزایش جریان خون به سمت اندام‌های بدن)، بنابراین ممکن است به عنوان سیگنال خواب عمل کند.

به طور کلی، متخصصان خواب پیشنهاد می‌کنند دوش عصرگاهی، تنش ماهیچه‌های سفت را پس از یک روز سخت کاری کاهش می‌دهد و سبب ایجاد حس آرامش قبل از خواب می‌شود.

متخصصان پوست نیز به این موضوع توجه کردند و برخی از آن‌ها معتقدند باید قبل از خواب دوش بگیرید تا از انتقال کثیفی‌های روی پوست به تختخواب جلوگیری کنید.

کارشناسان دیگر نیز ادعا می‌کنند دوش صبحگاهی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند و به شما درخشندگی سالمی برای روز پیش‌رو می‌دهد یا دوش آب سرد سریع که سطح هورمون استرس کورتیزول را که به طور طبیعی صبح‌ها بالاتر است، کاهش می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره