نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

روشی برای کاهش افسردگی

منبع
خراسان
بروزرسانی
روشی برای کاهش افسردگی

خراسان/ تحقیقی که به‌تازگی توسط محققان دانشگاه‌های باث و ساوت همپتون در مجله بریتانیایی روان‌شناسی سلامت منتشر شده است، نشان می‌دهد که فقط ۱۰ دقیقه تمرین ذهن‌آگاهی روزانه می‌تواند تندرستی را بهبود بخشد، افسردگی و اضطراب را کاهش دهد و انگیزه را برای اتخاذ عادات سبک زندگی سالم‌تر، مانند ورزش، غذا خوردن و خواب افزایش دهد.
ذهن آگاهی یعنی چه؟
ذهن‌آگاهی مفهومی جدید است که در سال‌های اخیر در درمان بسیاری از اختلالات روان‌شناختی مورد توجه روان‌پزشکان و روان‌شناسان قرار گرفته است. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس‌دیلی، ذهن‌آگاهی به معنای توجه کردن به شیوه‌ای خاص است و شخص، آگاهی خود را از گذشته و آینده به حال حاضر معطوف کند. ذهن‌آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهارنظر درباره هر آنچه اتفاق می‌افتد و به معنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح است.
نحوه انجام این پژوهش و نتایج آن
این تحقیق که ۱۲۴۷ بزرگ‌سال از ۹۱ کشور را مورد بررسی قرار داده است، نشان می‌دهد که جلسات مختصر تمرکز حواس روزانه می‌تواند مزایای اساسی داشته باشد. شرکت‌کنندگان که بیشتر آنان هیچ تجربه قبلی ذهن‌آگاهی نداشتند، به‌طور تصادفی به روال ذهن‌آگاهی یک ماهه یا شرایط کنترلی اختصاص داده شدند. جلسات روزانه ذهن‌آگاهی شامل تمرینات تمدد اعصاب، هدف‌گذاری، اسکن بدن، توجه متمرکز بر نفس و خویشتن‌اندیشی (توانایی مشاهده و ارزیابی فرایند‌های شناختی، عاطفی و رفتاری خود) بود.شرکت‌کنندگان قبل از شروع، ۳۰ روز آموزش ذهن‌آگاهی و پس از تکمیل آن، نظرسنجی‌هایی را در مورد سلامت روان خود انجام دادند. نتایج قابل توجه بود؛ شرکت‌کنندگان پس از آموزش ذهن‌آگاهی با استفاده از برنامه ذهن‌آگاهی این موارد را گزارش کردند: کاهش افسردگی ۱۹.۲ درصد بیشتر از گروه کنترل؛ بهبود تندرستی به میزان ۶.۹ درصد بیشتر؛ کاهش اضطراب ۱۲.۶ درصد بیشتر؛ نگرش به سلامت ۷.۱ درصد نسبت به گروه کنترل مثبت‌تر شد و نیت رفتاری برای مراقبت از سلامتی ۶.۵ درصد افزایش یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره