نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

شوهرم مدام به بازیکنان فوتبال ناسزا می‌گوید!  

منبع
خراسان
بروزرسانی
شوهرم مدام به بازیکنان فوتبال ناسزا می‌گوید!  

خراسان/ شوهری دارم که زبان بسیار تندی دارد. بددهن است و با من و بچه‌هایم هم مودبانه حرف نمی‌زند. فوتبال هم در خانه زیاد تماشا می‌کند اما هر بازیکن که یک موقعیت را خراب می‌کند، یک ناسزا به او می‌گوید. کلا آدم مودبی نیست. چه کنم؟
پاسخ مشاور:
مخاطب‌گرامی، مراقب باشید با واکنش نامناسب و ناخواسته به رفتارهای اشتباه شوهرتان دامن نزنید و یک چرخه معیوب را ایجاد نکنید. مثلاً نابلدی در نحوه گفت‌و‌گو، ادامه‌دادن بحث در مواقع پرهیجان، انتقاد غیرمنصفانه، مقابله به مثل و بددهنی از طرف شما، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی و ... . یادتان باشد منظور از این توصیه برای مدیریت شرایط، تایید آن رفتار نیست بلکه منظور پذیرش آن رفتار و سعی در هماهنگ‌شدن با مسئله است به نحوی که کمترین آسیب و بیشترین بهره نصیب همه اعضای خانواده شود.
رفتارهای درست را به شیوه مثبت پاسخ دهید
توجه و احساس خوب خود را به رفتارهای درست همسرتان هرچند ناچیز و اندک باشد، بیان کنید.  ویژگی‌های مثبت واقعی همسرتان کدام است؟ چند بار این ویژگی‌ها را با همسرتان در میان گذاشته و از وی قدردانی کرده‌اید؟ با این نگاه احترام‌آمیز به خوبی‌های همسرتان در مواقع عصبانیت، قدرت بیشتری برای مدیریت شرایط پیدا می‌کنید و فرهنگ مهر و بخشش در خانواده شما گسترش می‌یابد.
صریح با همسرتان صحبت کنید
همسرتان در شرایطی که عصبانی می شود، چه انتظاری از شما دارد؟ بهتر است خیلی شفاف از وی بپرسید که در این شرایط، دوست دارد شما چه کاری انجام دهید. در این گفت‌و‌گو سعی کنید که اطلاعات دقیقی به دست آورید؛ مثلا «منو عصبانی نکن» مبهم است و بهتر است به طور مثال بگوید که «وقتی از خانواده‌ات طرفداری می‌کنی، عصبی می‌شوم و اگر چیزی نگویی من هم ادامه نمی‌دهم.» بهتر است در این گفت‌و‌گو فقط شنونده بوده و در صدد کسب اطلاعات بیشتر باشید.
الگو بودن را به شوهرتان یادآوری کنید
 الگو بودن برای فرزندان را به شوهرتان یادآوری کنید. به او بگویید زمانی که به بازیکنان فوتبال در زمان تماشای بازی توهین می‌کند، فرزندانش در حال ثبت آن لحظات در ذهن‌شان هستند. فرزندان دلبندتان باید از شما و شوهرتان مدیریت شرایط بحرانی، انعطاف پذیری، مهرورزی و صبوری را یاد بگیرند.

نویسنده : صدیقه معدنی | ‌ روان‌شناس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره