نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

فیلم‌های غمگین روح نوجوان رو تیره می‌کنه!

منبع
تبيان
بروزرسانی
فیلم‌های غمگین روح نوجوان رو تیره می‌کنه!

تبیان/ ایجاد تعادل در زمان تماشای فیلم یکی از راه‌های مهم پیشگیری هست، نوجوانان نباید بیش از حد به دیدن محتوای غمگین مشغول باشن و باید فعالیت‌های دیگری مانند ورزش، هنر یا ارتباطات اجتماعی در برنامه روزانه‌شان وجود داشته باشه این فعالیت‌ها می‌تونه به کاهش فشار روحی اونها کمک کنه و نوجوانان رو از غرق شدن در احساسات منفی دور نگه داره.

 تماشای مداوم فیلم‌ها و سریال‌های غمگین روی نوجوانان می‌تونه هم تو روحیه‌شون تاثیر منفی داشته باشه و هم در رشد شخصیتی اونها. از جمله این تاثیرات می‌‌شه به تشدید احساسات منفی مثل افسردگی، نگرش بدبینانه به زندگی و بی‌حسی نسبت به درد و رنج دیگران اشاره کرد. اگر این نوجوانی از حمایت اجتماعی مناسبی هم برخوردار نباشه ممکنه در بلندمدت دچار اختلالات روانی یا مشکلات اجتماعی بشه. البته این رو هم درنظر بگیریم که برخی از فیلم‌ها می‌تونند باعث بلوغ عاطفی و درک بهتر پیچیدگی‌های زندگی بشن. 
برای پیشگیری از این آسیب‌ها، گفت‌وگوی صادقانه با نوجوان بسیار اهمیت داره والدین و مربیان می‌تونند با تشویق اونها در بیان احساسات‌شون پس از تماشای فیلم و آموزش مهارت‌های مدیریت هیجانات بهشون کمک کنن که با احساساتش به شکل سالمی کنار بیای همچنین سعی کنن فیلم‌هایی که داستان‌های جذاب با ارزش‌هایی مانند امید، تلاش و همدلی دارن رو برای تماشا انتخاب کنن.
ایجاد تعادل در زمان تماشای فیلم یکی از راه‌های مهم پیشگیری هست، نوجوانان نباید بیش از حد به دیدن محتوای غمگین مشغول باشن و باید فعالیت‌های دیگری مانند ورزش، هنر یا ارتباطات اجتماعی در برنامه روزانه‌شان وجود داشته باشه این فعالیت‌ها می‌تونه به کاهش فشار روحی اونها کمک کنه و نوجوانان رو از غرق شدن در احساسات منفی دور نگه داره.
حمایت اجتماعی و روانی خانواده نقش مهمی تو سلامت روان نوجوان داره. اگر نوجوان پس از تماشای فیلم‌ها علائم افسردگی یا اضطراب نشون داد، مراجعه به یک مشاور روان‌شناس یا گفت‌وگو با یک فرد مطمئن می‌تونه بسیار موثر باشه. آموزش مهارت‌های تفکر نقادانه به نوجوان باعث می‌شه او بتونه محتوای فیلم‌ها رو بهتر تحلیل کنه و دچار سوءتفاهم یا اثرات منفی نشه.
انتخاب فیلم‌های الهام‌بخش و تعاملی بین نوجوان و خانواده می‌تونه به رشد شخصیت کمک کنه و اثرات منفی محتوای غمگین رو کاهش بده فیلم‌هایی که ارزش‌های انسانی و اخلاقی رو تقویت می‌کنن گزینه‌های بهتری برای نوجوانان هست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره