نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

راهکار دانشگاه استنفورد برای حل درگیری‌های زوجین

منبع
خراسان
بروزرسانی
راهکار دانشگاه استنفورد برای حل درگیری‌های زوجین

خراسان/ مدلی که به تازگی توسط دانشگاه استنفورد برای حل تعارضات در کسب‌وکارها طراحی شده، می‌تواند به زوجین هم در بهبود رابطه عاطفی‌شان کمک کند. استادان این دانشگاه به دانشجویان نظریه‌ای به نام «نظریه دلخوری-بحران» را آموزش می‌دهند که بر اساس آن، افراد باید ناراحتی‌های جزئی را پیش از این که به بحران تبدیل شود، مطرح و حل کنند. به گزارش «عصرایران»، این روش نه‌تنها در محیط آکادمیک، بلکه در روابط عاطفی هم کاربرد دارد و به زوج‌ها کمک می‌کند تا با تعارضات کوچک بهتر کنار بیایند.
حل دلخوری‌ها قبل از تبدیل‌شدن به بحران
«دلخوری» به ناملایمت‌های جزئی گفته می‌شود مثل این که شریک زندگی‌تان فراموش کند زباله‌ها را بیرون ببرد یا برنامه‌هایتان را در دقیقه نود لغو کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که این مسائل کوچک را باید قبل از تبدیل شدن به یک «بحران» که می‌تواند رابطه را به خطر بیندازد، حل کرد. نظریه دلخوری-بحران بر این اصل تاکید دارد که بهتر است مسائل کوچک همان ابتدا مطرح و رفع شود.
تصور رایج اما اشتباه درباره دلخوری
معمولاً افراد تمایل دارند دلخوری‌های ‌شان را نادیده بگیرند، چون نمی‌خواهند در رابطه‌شان تعارض ایجاد کنند. البته گاهی بی‌خیال برخی از این مسائل کوچک‌شدن مشکلی ندارد، به‌خصوص اگر دیگر تکرار نشوند اما اگر همیشه همه چیز را نادیده بگیرید، این کار می‌تواند به مرور به رابطه شما آسیب برساند. «اولسیا لوراشی»، روان شناس دانشگاه هاروارد می‌گوید که این بی‌توجهی‌ها باعث انباشته شدن نارضایتی می‌شود. به مرور زمان، یک دلخوری کوچک می‌تواند به بحرانی بزرگ تبدیل شود. بحرانی که برای حل آن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره