نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

زمانی که تحت فشار و استرس هستیم چگونه آرامش خود را حفظ کنیم؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زمانی که تحت فشار و استرس هستیم چگونه آرامش خود را حفظ کنیم؟

ایسنا/ عوضِ مبارزه و دامن زدن به استرس و اضطراب، با آنچه که بر خلاف خواسته‌تان پیش آمده، افراد و موقعیت‌ها را همانطور که هستند بپذیرید. این کار در وهله اول، از شدت فشار می‌کاهد و به شما اجازه می‌دهد تا نگرانی‌تان کمتر شود. سبک زندگی روزمره همه ما امروزه با چالش‌ها و فراز و فرودهای متعدد و پایدار عجین شده است. پذیرش این نکته که وضعیت موجود برای همه کم و بیش یکسان است و ذات هستی انسان نیز بر همین سیاق است، باعث می‌شود درک بهتری از مواجهه با موفقیت‌ها و شکست‌هایی داشته باشیم که کماکان به صورت سینوسی در زندگی برایمان پیش می‌آید. بجز در موارد بحرانی، شیرینی زندگی انسان به همین تلاش و تکاپو، خوف و رجا، بیم و امید و مبارزه و ادامه دادن‌هاست. با این وجود برخی از ما، با یک شکست یا عدم حصول نتیجه مورد نظر، از هم فرومی‌پاشیم. این فروپاشی، این روند استرسی، نه تنها کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند بلکه کارایی ما را به شدت پایین آورده و مشکل را دوچندان خواهد کرد. از اینرو برای مدیریت شرایطی از این دست، نکاتی به شرح زیر پیشنهاد می‌شود:

نکات روانشناختی برای حفظ آرامش در موقعیت‌های آشفتگی
گاه شرایطی آشفته و سراسر اضطراب به دلایل مختلف، تمام وجود ما را دربر می‌گیرد. اغلب مدیریت و کنترل این شرایط برایمان بسیار دشوار است. ازاینرو، فهرستی از نکات روانشناختی برای حفظ آرامش در اینچنین شرایطی که تحت فشار و چالش موفقیت در زندگی هستیم پیش روی شما قرار می‌دهیم.

  • وضعیت موجود را بپذیرید!

عوضِ مبارزه و دامن زدن به استرس و اضطراب، با آنچه که بر خلاف خواسته‌تان پیش آمده، افراد و موقعیت‌ها را همانطور که هستند بپذیرید. این کار در وهله اول، از شدت فشار می‌کاهد و به شما اجازه می‌دهد تا نگرانی‌تان کمتر شود.
 

  • بر آنچه که در کنترل شماست، تمرکز کنید!

به‌جای تمرکز بر آنچه که خلاف انتظار شما پیش رفته، توجه‌تان را به چیزهایی که در کنترل شما هستند و می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید، متمرکز کنید. این کار، به کاهش احساس درماندگی کمک می‌کند.

  • طرز فکری مثبت داشته باشید!

طرز فکر مثبت به زدودن موقعیت‌های بغرنج و رهایی از نگرانی و اضطراب کمک شایانی می‌کند. با خود عبارات تاییدی مانند «من می‌توانم» را برای ایجاد احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتر، تکرار کنید.

  • اهداف بزرگ‌تر و سنگین‌تر را به اهداف خردتر و دست‌یافتنی‌تر تبدیل کنید!

به جای احساس ناامیدی از کارها و اهداف‌تان، سعی کنید آن‌ها را به اهدافی کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر تبدیل کنید. این روند باعث می‌شود کارها را راحت‌تر به سرانجام و موفقیت برسانید و احساسی از حصول موفقیت و انجام کار را در شما ایجاد خواهد کرد.

  • با برنامه زمان‌بندی شده پیش بروید!

بسیاری اوقات، کار کردن روی چیزی در واپسین لحظات و دقایق، باعث سردرگمی و عدم موفقیت می‌شود. ازاینرو، همیشه بهتر است که با برنامه زمانی مشخص، خود را برای کاهش عدم قطعیت در موفقیت و پیشبرد اهداف، مهیا و آماده کنید. این کار، اهداف و موقعیت‌ها را به کنترل شما درخواهد آورد.

  • به زندگی روزمره‌تان آگاه باشید!

تمرین آگاهی و اشراف بر زندگی و فعال بودن در لحظه، یا آگاه و هشیار بودن به آنچه که می‌گویید یا می‌اندیشید، می‌تواند نگرانی و اضطراب را به شکلی معنادار کاهش دهد.

  • تمرینات آرام‌بخش انجام دهید!

تمرینات و ورزش‌های آرام‌بخش و متمرکز کننده افکار، به آرامش ذهن و بهبود تمرکز شخص کمک شایانی می‌کند. تنفس‌های عمیق تاثیر بسزایی در آرامش و فروکش کردن اضطراب، دلهره و نگرانی دارد.

  • تغذیه روتین سالم را دنبال کنید!

داشتن یک روند تغذیه‌ای روتین مثل یک رژیم غذایی متعادل، ورزش کردن و خواب سر وقت، می‌تواند استرس را از شما دور کند و توانایی‌تان برای کنترل کردن فشارهای روحی روانی در موقعیت‌های دشوار را بهبود ببخشد.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar