نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

آیا این مواد غذایی ضروری را هدر می دهید؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
آیا این مواد غذایی ضروری را هدر می دهید؟

آخرین خبر/ 10 مورد از رایج ترین خوراکی های قابل نگهداری که دور ریخته می شوند.

ضایعات مواد غذایی یک مشکل بزرگ در بریتانیا است، به طوری که بریتانیایی ها سالانه 9.5 میلیون تن محصول را دور می ریزند.

به نقل از دیلی میل ؛ ضایعات مواد غذایی علاوه بر ضایعات بسیار زیاد، می توانند در تغییرات آب و هوایی نیز نقش داشته باشند، زیرا در هنگام تجزیه مقادیر زیادی گاز متان آزاد می کنند.

با وجود این، یک نظرسنجی جدید که توسط AO.com انجام شده است نشان می دهد که یک بریتانیایی به طور متوسط ​​سالانه 450 پوند مواد غذایی قابل انجماد را دور می‌ریزد. که این عدد در طول عمر یک انسان، این معادل 35000 پوند می شود!

«در پی مدیریت هزینه زندگی، یافته‌ها مبنی بر این است که بریتانیایی‌ها هر سال معادل یک ماه غذا را دور می‌ریزند و این واقعاً تکان‌دهنده است. به خصوص وقتی این رقم معادل بیش از میانگین حقوق در طول زندگی یک فرد بریتانیایی باشد.


در این نظرسنجی، که از 3000 بریتانیایی درباره فروشگاه هفتگی مواد غذایی آنها سوال شد؛ نتایج نشان داد که یک بریتانیایی به طور متوسط ​​85.72 پوند خرج می کند - 10 درصد آن به سطل زباله ختم می شود.

این در حالی است که بسیاری از مواد غذایی را می توان منجمد کرد تا ماندگاری آنها طولانی شود.

خانم هیپ توضیح داد: «بسیاری از مواد غذایی ضروری که در سطل زباله قرار می‌گیرند را می‌توان ذخیره کرد.»

بریتانیایی‌ها با تقسیم این اقلام در ابتدای هفته و پر کردن فریزر می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و ضایعات غذایی خود را کاهش دهند.


تا حدودی جای تعجب نیست که میوه‌ها و سبزیجات به عنوان رایج‌ترین اقلام دور ریخته‌شده در صدر فهرست قرار می‌گیرند، به طوری که خانواده های بریتانیایی 53 بار در سال این اقلام را دور می ریزند.

پس از آن نان (51 بار در سال)، شیر (47 بار در سال) و گوشت و ماهی (43 بار در سال) و ماست (41 بار در سال) و پس از آن سیب زمینی (38 بار در سال) دور ریخته می شوند.


در همین حال، طبق این نظرسنجی، میانگین خانوارهای بریتانیایی 37 بار در سال پنیر، تخم‌مرغ و گیاهان را سطل زباله می‌ریزند.

با توجه به Wrap (برنامه اقدام زباله و منابع)، چندین کار وجود دارد که خانواده شما می تواند برای کاهش ضایعات غذایی شما انجام دهد. این شامل استفاده از برنامه‌ریز وعده‌ها و تعویض غذاهای تازه با غذاهای منجمد است که ماندگاری بسیار بیشتری دارند. Wrap گفت: «با کاهش ضایعات مواد غذایی، یک خانوار متوسط ​​بریتانیا می تواند سالانه 500 پوند صرفه جویی کند و به طور مثبت به اهداف کاهش ضایعات بریتانیا کمک کند.»




بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، سالانه حدود 2.9 تریلیون پوند (یا یک سوم مواد غذایی در جهان) یا از بین می رود یا هدر می رود.

میوه ها، سبزیجات، ریشه ها و غده ها بیشترین مواد غذایی را تشکیل می دهند که هدر می روند.

در کشورهای صنعتی، این حجم به 680 میلیارد دلار غذا می رسد. در کشورهای در حال توسعه 310 میلیارد دلار است.

میانگین سرانه زباله در اروپا و آمریکای شمالی 95-115 کیلوگرم یا 209-254 پوند در هر سال است.

غذای از دست رفته یا هدر رفته در آمریکای لاتین هر ساله برای تغذیه 300 میلیون نفر کافی است. در اروپا می تواند 200 میلیون نفر و در آفریقا می تواند 300 میلیون نفر را تغذیه کند.

خبرنگار: زینب مومن زاده

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره