logo

افزایش تدریجی دمای هوای هرمزگان از روز دوشنبه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش تدریجی دمای هوای هرمزگان از روز دوشنبه

ایرنا/ معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: به لحاظ دمایی طی امروز شنبه و فردا یکشنبه نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت اما از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری روند افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

کیانوش عارفی، معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: دمای هوای در شبانه‌روز گذشته در بستک و رودان به ۴۴ درجه سانتیگراد رسید و همچنین مردم مناطق توکهور و هشتبندی، شهر جدید علوی، بندرخمیر، پارسیان، میناب، کیش و حاجی‌آباد نیز دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت جاسک با ۳۴ درجه سانتیگراد و رودان و بستک با ۴۴ درجه سانتگیراد کمترین و بیشترین دمای بیشنیه در استان را داشته‌اند، بیان کرد: دمای هوای شهر بندرعباس نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ درجه بالای صفر گزارش شده است.

دریای عمان و شرق تنگه هرمز متلاطم است
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: طی روز جاری در ساعات صبح تا ظهر وزش باد در دریای عمان و شرق تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر، ناپایداری جوی در ارتفاعات استان مورد انتظار است.
عارفی یادآور شد: امروز شنبه در ساعات صبح در دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان به‌ویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی ضمن توصیه به شهروندان برای خودداری از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، اضافه کرد: در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تندباد لحظه‌ای، خیزش گرد وخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، پیش‌بینی شده است.
معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: دریا در ساعات صبح تا ظهر (روز شنبه) در محدوده دریای عمان و شرق تنگه هرمز متلاطم خواهد بود و در سایر نقاط دریایی با احتیاط شناورهای سبک، شرایط دریا برای رفت و آمد مساعد پیش‌بینی می‌شود و در روز یکشنبه نیز همین شرایط جوی و دریایی در استان مورد انتظار است.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today