logo

تداوم بارش‌های سیل‌آسا تا یکشنبه در استان اصفهان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تداوم بارش‌های سیل‌آسا تا یکشنبه در استان اصفهان

باشگاه خبرنگاران/ بارش‌های همرفتی تا یکشنبه در برخی مناطق استان اصفهان ادامه دارد و دما هم ۴ درجه‌ای کاهش می‌یابد.

محمد رضا رفیعی، کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه ناپایدار همرفتی در استان، هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.
محمد رضا رفیعی، افزود: هشدار سطح زرد بارش‌های رگباری و تند باد‌های لحظه‌ای از تا فردا درتمامی مناطق استان و هشدار سطح نارنجی رگبار‌های باران و تگرگ از بعد از ظهر امروز در مناطق شمال و شرق استان بخصوص مناطق کوهپایه‌ای در نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوانسار، گلپایگان، اردستان، نایین و شاهین شهر و میمه صادر شده است.
او ادامه داد: بر این اساس، وضعیت جوی فعلی سبب رشد ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد احتمال تگرگ، در مناطق شرقی و شمالی با گردوخاک محلی، گاهی طوفان لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری هم با اشاره به ماهیت رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها و سوابق وقوع حوادث چند سال اخیر دراثر بارش‌های ناگهانی در ماه‌های گرم گفت: با ابلاغ به اداره راهداری، شهرداری ها، آب منطقه ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل ها، تقویت و بازسازی سیل بندها، آزاد سازی هر گونه تصرف در مسیل ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیر گذر‌ها شدیم.
منصور شیشه فروش بر حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحد‌های دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تاکید کرد و افزود: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها ضروری است. طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان اصفهان ۲ تا ۴ درجه کاهش دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today