logo

۶۴ درخت در اصفهان شکست؛ ۳ داربست سقوط کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۶۴ درخت در اصفهان شکست؛ ۳ داربست سقوط کرد

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال وزش تندباد ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتری در استان اصفهان ۶۴ اصله درخت شکست و ۳ داربست سقوط کرد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم وزش باد و بارش‌های رگباری تا پایان روز یکشنبه در استان اصفهان اظهار کرد: برای این امر هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کرده است.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری اصفهان ابلاغیه‌ای را به دستگاه‌های امدادی، شهرداری‌ها، دهیاران، جمعیت هلال احمر، راهداری، اورژانس، شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای و اعضای مدیریت بحران استان برای آماده باش تیم‌های امدادی سراسر استان در پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از ناپایداری‌های همرفتی و ناگهانی به ویژه در ساعت بعداز ظهر و شب صادر شده است، ادامه داد: بارش‌های رگباری و تندبادهای لحظه‌ای طی بعدازظهر جمعه باعث جریان یافتن روان اب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در بخش برزاوند شهرستان اردستان از جمله روستاهای نهوج، فران، مارچوبه، گردنه ملأ احمد نائین، آزاد راه شرق محورهای نطنز و نائین، اردستان و ورزنه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همچنین بارش‌ها منجر به آسیب به حاشیه راه‌ها و تعدادی از قنوات شد، اضافه کرد: همچنین بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت در بخش‌های برزک قمصر و نیاسر کاشان، گلپایگان و خوانسار محور علویجه و دهق - میمه و مناطق شمال و شرق جنوب اصفهان به صورت پراکنده تا شب گذشته ادامه داشت.
وی با بیان اینکه وزش تندبادهای لحظه‌ای با ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شمال شرق و مرکز استان گزارش شد، اضافه کرد: این پدیده باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک، کاهش میدان دید و بروز خسارت به مزارع باغات و فضای سبز در برخی از این مناطق شد.
شیشه فروش با اشاره به شکستگی ۶۴ اصله درخت، بروز خسارت به ۸ خودرو و شبکه‌های برق به علت سقوط درخت و سقوط ۳ داربست و ۱۲ تابلوی ترافیکی و تبلیعاتی در استان اصفهان طی روز گذشته ابراز کرد: عوامل امدادی، شهرداری‌ها، آتش نشانی برای بازگشایی مسیرها و پاکسازی خیابان‌ها اقدام کردند.
وی تصریح کرد: امدادرسانی به ۲۴ خودرو در جاده‌ها توسط عوامل پلیس راهداری و جمعیت هلال احمر صورت پذیرفت که خوشبختانه حوادث اخیر خسارات جانی در بر نداشت.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today