logo

هشدار مدیریت بحران نسبت‌ به طغیان رودخانه‌ها در ارتفاعات هرمزگان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار مدیریت بحران نسبت‌ به طغیان رودخانه‌ها در ارتفاعات هرمزگان

ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ضمن هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات استان گفت: مردم از استقرار در نواحی مرتفع و اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار سطح زرد جوی هواشناسی و رشد ابرهای همرفتی اظهار کرد: بر اثر این سامانه ناپایدار از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد و حاجی‌آباد خواهیم بود.
وی بیان کرد: در مناطق مرکزی استان هرمزگان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا خواهیم بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به صدور هشدار زرد دریایی نیز گفت: از اواخر وقت شنبه تا پنجشنبه هفته جاری شرایط دریایی با توجه به وزش بادهای جنوب شرقی و بادهای جنوب غربی و شمال غربی مساعد نیست و احتمال افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر در خلیج‌فارس و تنگه هرمز وجود دارد.
حسن‌زاده با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی افزود: تدابیر لازم برای رفت و آمد شناورها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز دیده شود و همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل خودداری شود.

افزایش سرعت وزش باد بر روی دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج‌فارس
کیانوش عارفی، معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان نیز اظهار کرد: طی روز جاری، افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی بر روی دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس، پیش بینی می‌شود و در ساعات بعد ازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان مورد انتظار خواهد بود.
عارفی افزود: امروز (یکشنبه) به ویژه از ساعات بامدادی تا ظهر، در مناطق دریایی هرمزگان، افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان، به‌ویژه ارتفاعات غربی، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی گفت: توصیه می شود در این مدت از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان یادآور شد: در سایر نقاط بدون شرایط بارشی، بروز ناپایداری‌ها به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، احتمال می‌رود.
عارفی با اشاره به مواج شدن دریا، گفت: بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ی ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک متر پیش‌بینی می‌شود. براین اساس، توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.
وی ادامه داد: روز دوشنبه از میزان سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و ضمن لزوم رعایت احتیاط از سوی شناورهای سبک، شرایط دریا برای تردد سایر شناورها، مساعد خواهد بود.
این کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان ادامه داد: به لحاظ دمایی، امروز نوسان دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری، روند افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today