logo

قاچاقچی لوازم آرایشی در زنجان نقره‌داغ شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قاچاقچی لوازم آرایشی در زنجان نقره‌داغ شد

ایرنا/ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از جریمه ۲ میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم آرایشی در زنجان و وصول آن خبر داد.

رضا مظفری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: پرونده قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به معرفی نکردن مالک کالای قاچاق و ارائه نشدن اسناد گمرکی، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

این مسئول ادامه داد: شعبه همچنین یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال معادل ارزش خودرو حامل این کالاهای قاچاق به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت سه میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: با قطعی شدن حکم ‌و پیگیری شعبه اجرای احکام، ۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال جریمه دریافت شد.

مظفری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان زنجان این محموله قاچاق را هنگام بازرسی از خودروهای عبوری مسیر زنجان- قزوین کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، گفت: این سامانه مربوط به ثبت شکایات است که مستندات مربوط در آن ثبت و سپس جهت پیگیری به رووسای شعب ارجاع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در صورتی که مستندات مربوط قابل استناد باشد، پرونده تشکیل و رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی‌ می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

مظفری اضافه کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و این میزان در استان ۷.۵ روز است.

این مسئول، علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها را زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات انجام گرفته، ذکر کرد.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today