logo

ساخت پنجمین ایستگاه زیرزمینی مترو شیراز به‌ زودی آغاز می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ساخت پنجمین ایستگاه زیرزمینی مترو شیراز به‌ زودی آغاز می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ به گفته رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، عملیات اجرایی ایستگاه زیرزمینی آرین از خط ۳ به زودی آغاز خواهد شد.

امیر یقطین، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در حاشیه بازدید مدیریت شهری شیراز از اجرای شیفت شیفت ایستگاه مترو میلاد به عنوان دومین ایستگاه خط ۳، اظهار کرد: ایستگاه نخست خط ۳ زیر رودخانه در مجاورت بلوار چمران ساخته می‌شود و ایستگاه میلاد هم به دلیل جلوگیری از اختلال در جریان ترافیک کاملا زیرزمینی ساخته می‌شود و شهروندان متوجه فعالیت عمرانی نمی‌شوند.
او با بیان اینکه ساخت ایستگاه‌های زیرزمینی علاوه بر اینکه عملیات اجرایی سخت تری دارد، هزینه‌های بیشتری هم به شهرداری متحمل می‌کند، عنوان کرد: پیش از این ایستگاه وکیل‌الرعایا در خط یک و دو ایستگاه استقلال و امام حسین (ع) در خط ۲ به صورت زیرزمینی احداث شدند. عملیات اجرایی ایستگاه زیر زمینی آرین از خط ۳ نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به نحوه اجرای ایستگاه‌های زیرزمینی هم اشاره و عنوان کرد: برای ساخت چنین ایستگاه‌هایی نیاز به زمین در مجاورت ایستگاه داریم که با یک رمپ دسترسی زیر خیابان عملیات اجرایی انجام شود.
یقطین با اشاره به این موضوع که در ایستگاه میلاد توسط یک رمپ به محل اصلی اجرای ایستگاه رسیده‌ایم، افزود: با ساخت این ایستگاه عابرین کمربندی و ترافیک‌های پیرامونی به استفاده از مترو ترغیب خواهند شد.
او یادآور شد: عملیات اجرایی شمع‌های زیرزمینی این ایستگاه به اتمام رسیده است.
هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در جریان این بازدید بیان کرد: با توجه به اینکه این محدوده، محدوده تبادل مسافر از صدرا خواهد بود، می‌توانیم حجم ترافیک ورودی به شیراز را کنترل کنیم.
او گفت: تملک دو قطعه زمین ضلع شمال غرب این پروژه انجام شده، طراحی یک پارکینگ طبقاتی نیز پیش‌بینی شده و امکان پارک خودرو‌های ورودی از سمت شمال غرب در این مجاورت این ایستگاه وجود دارد تا از طریق ایستگاه قطار شهری ادامه مسیر دهند.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: برای اینکه اتوبوس‌های شهر صدرا وارد شیراز نشوند، پارک سوار در ضلع جنوب غربی پروژه پیش‌بینی شده که می‌تواند تبادل مسافر انجام دهد.
شه دوست شیرازی یکی از اتفافات مهم در این پروژه را وجود پله‌های برقی سه وجهی عنوان کرد که دسترسی به ورودی‌های مترو از جهات مختلف را تسهیل می‌کند.
رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: خط ۳ مترو شیراز حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد که عملیات حفاری آن از شهرک گلستان آغاز شده است. عملیات اجرایی ۵ ایستگاه نیز شروع شده و پیشرفت خوبی دارد.
او ادامه داد: با پیشرفت دستگاه حفاری، از دوباره کاری خاکبرداری‌ها جلوگیری و در هزینه‌های اجرایی صرفه جویی می‌شود.
محمدیان عنوان کرد: با توجه تراکم جمعیت شمال غرب شیراز و طولی بودن این کلانشهر و همچنین پتانسیل رشد شهر در این قسمت، خط ۳ دارای اهمیت بسیار زیادی است.
او با بیان اینکه اتصال خط ۳ به خط ۱، در تردد شهری و ترافیک شهری موثر خواهد بود، گفت: پیش‌بینی ادامه خط ۳ به سمت گویم نیز در دست مطالعه مشاور قرار دارد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز یادآور شد: مراحل اولیه بازبینی مطالعات ترافیکی کلانشهر شیراز بر اساس ضابطه سال ۷۷ به تایید و تصویب مراجع مربوطه وزارت کشور رسیده و طی دو سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز هم با اشاره به طول ۱۰ کیلومتری خط ۳ و طراحی ۸ ایستگاه در این خط، عنوان کرد: چندین مرتبه در پنج سال گذشته تفاهم‌نامه خط ۳ تمدید و تنها حدود هشت متر حفاری انجام شد و پس از آن پروژه تعطیل شد.
او خاطرنشان کرد: با ورود شورای ششم و شهرداری، این تفاهم نامه فسخ و با شرکت شمس عمران قرار داد منعقد شد و اکنون این شرکت طبق برنامه زمان‌بندی در حال عملیات اجرایی است.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online