نماد آخرین خبر

مشارکت ۴۵ درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات

منبع
خبرگزاري دانشجو
بروزرسانی
مشارکت ۴۵ درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات

خبرگزاری دانشجو/ خراسان شمالی که سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۶ شهید رئیسی را به عنوان منتخب خود انتخاب کرده بودند نیز روز گذشته با حضوری پر شور پای صندوق‌های رای آمدند و سرنوشت خود را تعیین کردند. هرچند باید یک بار دیگر نیز شاهد چنین حضوری باشیم.

خراسان شمالی حدود ۶۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن داشت؛ استانی که طی سالیان اخیر همواره جزو استان‌های برتر در میزان مشارکت به شمار می‌آمد. در انتخابات چند ماه گذشته مجلس نیز خراسان شمالی رتبه چهارم مشارکت در انتخابات را کسب کرده بود.

این آمار نشان می‌داد خراسان شمالی در انتخابات پیش رو نیز مشارکت بالایی را نسبت به کشور به ثبت برساند.

مشارکت ۴۵ درصدی مردم خراسان شمالی 

حسن ناهیدی امروز نهم تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۵ درصد از واجدین شرایط رأی دادن در خراسان شمالی، در انتخابات مشارکت کردند.

وی از حضور مردم استان در انتخابات قدر دانی کرد و گفت: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی در انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در مجموع سعید جلیلی بیشتر از مسعود پزشکیان در استان توانست رأی مردم را اخذ کند.

ناهیدی تصریح کرد: امنیت و آرامش انتخابات در استان ستودنی بود و از همه دست‌اندرکاران انتخابات از جمله عوامل اجرایی و نظارت و انتظامی تشکر می‌کنم.

مشارکت مردم خراسان شمالی علی رغم اینکه نسبت به انتخابات سه سال گذشته کاهش داشته است، اما در قیاس با انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی وضعیت مطلوب تری را دارد. این در حالی است که انتخابات‌های سال‌های گذشته همزمان با شورای شهر بوده و این امر در افزایش مشارکت اثر خواهد داشت.

اما کاهش مشارکت موضوعی است که باید بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. محمد کاظم فهندری، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار دانشجو اظهار کرد: تحلیل جامعه یکی از نکات قطعی است که پس از پایان انتخابات باید رقم بخورد؛ نه می‌توان گفت همه مردم افراد طرفدار یک کاندیدا و یا آن کاندیدا هستند.

وی با تاکید بر اینکه جمع زیادی از مردم نگاه جناحی برای رای دادن ندارند، افزود: مردم به گفتمانی رای می‌دهند که بتواند منطبق با نیاز‌های آن‌ها برنامه ریزی کند؛ این امر نیازمند شناخت دقیق جامعه است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: برای اقناع مردم باید رو در رو و تک به تک صحبت کرد؛ نمی‌توان در یک گوشه نشست و توقع داشت که جامعه منطبق با تفکرات انقلابی رای دهد.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today