نماد آخرین خبر

بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری نقاط شمالی استان را از امروز، یکشنبه فرا می‌گیرد و هشدار زرد برای آگاهی و اقدامات لازم در صورت نیاز صادر شده است.

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش‌یابی هواشناسی در استان رگبار باران، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی از امروز تا اواسط هفته جاری نقاط شمالی آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به تداوم ناپایداری‌ها در استان احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان وجود دارد همچنین وقوع صاعقه نیز دور از انتظار نیست و لازم است تدابیر مورد نیاز برای کاهش خسارت‌های نقطه‌ای اتخاذ شود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، خودداری از تردد در نقاط مرتفع و کوهستانی توسط کوهنوردان و مردم محلی و چوپانان، خودداری از چرای دام در نقاط مرتفع و کوهپایه‌ای و حاشیه رودخانه‌ها از جمله مواردی به شمار می‌رود که لازم است مورد توجه جدی باشد.
صابری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بوکان با دمای مثبت ۳۵ درجه گرم ترین شهر و چالدران با مثبت ۱۳ درجه خنک‌ترین منطقه آذربایجان غربی بودند، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین مثبت ۱۷ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.
وی با بیان اینکه بارندگی‌هایی هم از شمال استان در این مدت گزارش شد، بیان کرد: بیشترین میزان بارش از پلدشت با سه میلی‌متر و چالدران یک میلی‌متر گزارش شده و در سایر شهرها هم بارش‌های رگباری کمتر از یک میلی‌متر داشته‌ایم.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today