نماد آخرین خبر

محکوم شدن ۶ قاچاقچی چوب به پرداخت جریمه در اردستان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
محکوم شدن ۶ قاچاقچی چوب به پرداخت جریمه در اردستان

صدا و سیما/ ۶ قاچاقچی چوب و زغال تاغ در اردستان به پرداخت جریمه محکوم شدند.

مجید خداپرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان اظهار کرد: هشت پرونده قاچاق چوب و زغال تاغ در این شهرستان در سه ماه نخست امسال تشکیل و برای ۶ پرونده رای صادر شده و ۲ پرونده دیگر در مرحله رسیدگی در دادگاه است.
مجید خداپرستان با بیان اینکه جنگل تاغ با توجه به بارندگی‌های امسال از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و مورد توجه شترداران و دامداران برای چرای دام قرار گرفته افزود: چهار پرونده چرای شتر پس از بی‌توجهی به اخطارها، تشکیل شده و در مرحله رسیدگی است.
وی گفت: دو سوم وسعت شهرستان اردستان بیابانی است و نباید زیست بوم منطقه را برهم زد بنابراین از چرای دام در جنگل‌های دست‌کاشت و چرای بی رویه در مراتع جلوگیری می‌شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان افزود: وجود ۴۵ معدن فعال در شهرستان اردستان و کم توجهی معدن‌داران سبب ساخت جاده‌های متعدد و غیر اصولی شده و مسائل زیست محیطی در آن به طور مطلوب رعایت نشده و این موضوع برای محیط زیست زیان‌بار است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار و ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت) دارد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today